Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

mariamus, der er stadig folk 15 år 2 måneder siden #22398

• darupe
  • darupe's profilbillede
mariamus, der er stadig folk der åbenbart GIDER at være mekanikere, men jeg har endnu ikke fundet dem. Jeg får lov til at betale for at de laver forsøg med min bil, i stedet for at de går ind og tænker lidt over hvor fejlen ligger. Især når man tager ind på et autoriseret værksted, så forventer man at enten de eller Mitsubishi kan sige hvor fejlen ligger. Det kan jo ikke være rigtigt at man bare får af vide at "din bil melder ingen elektroniske fejl". "Det er _muligvis_ dit gasspjæld der skal udskiftes". Det er derfor tydeligt, at de ikke ved hvad der er galt når de bruger ord såsom "muligvis", "måske" osv.

Hvis det er de eneste svar de kan give, så kan jeg jo lige så godt selv lave forsøg. Jeg bruger kun mekanikere når jeg kan få en konkret pris og at det også er løsningen på fejlen. Jeg kan nemlig selv forsøge mig frem, da forsøg er nemme nok for selv alm. folk.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg læste om en (godt nok i 15 år 2 måneder siden #22394

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jeg læste om en (godt nok i usa) som tog ind til en mekaniker for at få skiftet en del. da han så kom for at hente bilen, fortalte fortalte mekanikeren ham at der var alle mulige fejl på bilen (som ikke havde været der da han kørte derind) da han kørte derfra kunne han godt mærke at der var noget galt

det viste sig at mekanikeren havde skiftet gode dele ud med dårlige for at tjene flere penge for at få ham ind igen. det syntes jeg altså det er klamt gjort.

Jeg har intet imod at de 15 år 2 måneder siden #22395

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har intet imod at de laver små forsøg, men når man så hører prisen på de dele de vil udskifte, så er man lige pludselig ikke helt med på at der laves forsøg med det. Jeg kunne høre at et gasspjæld kostede forholdsvist meget, så derfor har jeg opgivet mekanikere og låner i stedet min bror's værksted. Jeg regner derfor med at skifte/ordne følgene i denne uge:

1. Rense gasspjæld (skiller det totalt ad da jeg har service manualen)
2. Skifte/rense luftmængdemåler (prøver at rense inden jeg skifter)
3. Skifte benzinfilter (ved ikke hvornår det sidst er skiftet)
4. Skifte højre motorophæng (gummiet er lidt slidt så den vibrerer lidt mere end normalt - mere en komfort reperation)
5. Ordne stelforbindelserne

Jeg kan derfor melde tilbage inden længe, så I ved om noget af det hjalp eller ej. Jeg tager en del af gangen, så jeg muligvis rammer ind i det rigtige problem og derved kan sige præcist hvad der hjalp)

Jeg har nu prøvet Abcon FSC, 15 år 2 måneder siden #22389

• ans
  • ans's profilbillede
Jeg har nu prøvet Abcon FSC, har kørt en halv tank (morfarkørsel her i vintertiden), når motoren har været godt varm, har jeg sat i frigear og givet fuld gas i 10 - 15 sekunder, så omdrejningerne går på ca. 7000. Det har tilsyneladende fjernet noget af belægningerne på ventilerne.

Endvidere fik jeg en gratis opdatering af computeren hos Mitsibishi (Nytårskur) for en uge siden.

Det har tilsyneladende hjulpet, motoren går ikke mere i stå og motorgangen er blevet meget mere glidende.

Tak til darupe og I andre for gode råd.

Jeg spurgte angående en 15 år 2 måneder siden #22390

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg spurgte angående en opdatering af computeren, men de sagde at min 1.8 GLS ikke kunne opdateres. Hvor meget det så også giver, er jo en helt anden sag. Jeg kunne dog forestille at de havde forbedret noget med timings, brændstof etc.

Ans: Hvilken forhandler fik 15 år 2 måneder siden #22391

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Ans: Hvilken forhandler fik du opdateret den ved? det kunne jo godt være man skulle overveje det hvis man kan få det gratis. :D

jeg har tænkt mig at køre ud og købe sådan en abcon FSC idag, og så give den en ordentlig mundfuld af det. Skal en tur til Tyskland i næste uge, så det kunne være rart hvis det fik motoren til at køre lidt mere ensartet.

Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder