Jeg er gæsten "from above" - hehe.
Jeg oplever præcis samme lysdæmpning som du nævner. Men det er så uanset om jeg køre 80, eller 40.
Først skal det nævnes at jeg ikke synes at have problemer med gearne, tomgang og "dødbil, ved nedtrædning af kobling". Tilgengæld er det, selvfølgelig, ting som interessere mig.
Min egen bil opfører sig således: Med kold motor, og klimaanlægget tændt køre den ca. med 1500 rpm når jeg kobler ud. Når jeg kobler ud, hopper den ned på de 1500, arbejder sig langsomt op på de 2000, og udløser et dejligt gearskifte hvis man lige slipper den imellem de to punkter (rejsen mellem 1500 til 2000).
Efter blot nogle få minutter, når motoren igen er begyndt at blive varm, begynder den at hoppe ned under de 1000rpm, og køre stadigvæk upåklageligt.
En anden ting; Med klimaet tændt, mens bilen er stillestående køre den på højere omdrejninger i tomgangen end hvis nu anlægget var slukket. Man kan bedst høre det når motoren er kold

(Intet problem - Jeg synes bare det er sjovt når man står udenfor og snakker, og folk så tror min bil er levende og selv giver gas haha)
Keep 'em comming. Der må være flere små fejl ved bilen, og andre spøjse/underlige observationer ved bilen.
Og hvad synes folk egentlig på trods af de mange drillerier?