Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Min rem virker temmelig stram 15 år 1 måned siden #22404

• darupe
  • darupe's profilbillede
Min rem virker temmelig stram og den piver sådan set kun lige, når man accellererer der mellem 50-80 km/t :-)

Det med spjældet skal da heller ikke udelukkes, men det virker bare som om, at Mitsubishi værkstederne hellere vil prøve at udskifte dele, end at prøve at finde den rigtige fejl. Det er lidt ærgeligt, men jeg kan godt lidt forstå det, da sådanne fejl er sværere at finde og at det derfor kan blive dyrt i timeløn for kunden.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ja. Han virkede godt nok 15 år 1 måned siden #22405

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Ja. Han virkede godt nok lettere fornærmet da jeg sagde nej tak til at de skulle skifte den.

det var ellers en sur tur hjemad. Punkterede på venstre fordæk da jeg var på vej ud af byen. (Hold kæft det larmer at køre på fælg!)

Og så havde jeg selvfølgelig glemt min låse-top derhjemme, så jeg måtte vente en hel time før jeg kunne få skiftet dæk.

Det lyder som en ret kedelig 15 år 1 måned siden #22406

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det lyder som en ret kedelig tur. Jeg har ikke været så uheldig at køre på fælg og jeg håber da heller ikke, at jeg kommer til det :-)

Noget jeg har lagt mærke til, udover pivelyden, så er det indsprøjtningen jeg synes der er lidt underlig. Hvis jeg fodrer bilen med noget Abcon Instant Power, så kører den super godt i nogle dage. Den hukker ikke og den går rigtigt i tomgang. Når de dage så ophører, så begynder tomgangen igen at blive mærkelig (skrev ellers at jeg fiksede det, men åbenbart kun midlertidigt). Jeg begynder derfor mere at hælde til noget med indsprøjtning/blanding end at delene er defekte. Nu får den nyt benzinfilter på i weekenden, ny gearkasseolie (Dexron II + Abcon Grå-T), ny undervogn og nye stabilisator bolte både for og bag. Jeg vil så se, om det nye benzinfilter evt. får den til at køre bedre da jeg kan se, at den forrige ejer aldrig har skiftet det. Hvis det ikke hjælper, så vil mit næste forsøg nok være, at kigge på indsprøjtningsdyserne og evt. udskifte dem hvis de er bukket sammen (det ved jeg at de desværre mange gange gør på 4G93). Det er dog også muligt, at de bare har nogle kæmpe koksaflejringer som skal fjernes.

Det er bare mine bud/kommende forsøg indtil videre :-)

Jeg ender nok med at bestille 15 år 1 måned siden #22407

• mariamus
Jeg ender nok med at bestille et nyt spjældhus, så jeg skal nok sige til hvis det hjælper på det :)

Super, så vil jeg da vente og 15 år 1 måned siden #22408

• darupe
  • darupe's profilbillede
Super, så vil jeg da vente og høre nærmere. Jeg fokuserer nemlig pt. mest på at ordne bærende dele, dog med undtagelse af gearkasseolie og benzinfilter. Jeg kan nemlig ikke li', at min gearkasse knaser en anelse når den er kold og står i frigear. Den stopper nemlig når den er varm, så det kan kun være olien der er skod/færdig.

Når jeg får lidt mere tid, så får jeg også lige udskiftet mit dårlige motorophæng i højre side. Så skulle min bil altså også begynde at være særdeles behagelig at køre i. Der er ikke så meget mere tilbage der har med affjedring/vibrationer at gøre så :)

Min har det med at den ikke 15 år 1 måned siden #22409

• mariamus
Min har det med at den ikke altid vil helt ned i bakgear i første hug.
Men det er en dejlig bil. Tog en tur til Dortmund i den li slutningen af vinterferien, ogselv med "ødelagt spjæld" var den rar at køre i.
Kunne dog godt tænke mig noget cruise control. men ved faktisk ikke om man kan få det til manuelt gear.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder