Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel 15 år 5 måneder siden #3392

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Hej,

Jeg har en Carisma 1,8 GDi fra 98 hvor den ruller lidt i omdrejningerne i tomgang. Den kører fra lige knap 0 omdrejninger op til 1000 og ned igen. (Lidt som om der sidder en og leger brian med speederen) Jeg har prøvet at resette,men det havde kun virkning da jeg startede bilen første gang.

Derudover ryger den helt ned i omdrejninger og går ud når bilen er kold. (problemet forsvinder når bilen først bliver varm.)

Derudover (igen) hakker den meget svagt ved jævn kørsel. Jeg kan se at der ved sidste olie skift er hældt 5/40w olie på. Kan det være årsagen? Jeg har også læst her på forummet at det måske kan være benzinfilteret der skal skiftes.

Og når jeg kører, har jeg lagt mærke til at når koblingen trædes i bund, så bliver lyset fra forlygterne svagere. Min kilerem har pevet lidt, så jeg ved ikke om det måske kunne hjælpe at skifte den?

Håber der er nogen her der kan hjælpe mig. :) Jeg fik bilen i lørdags, og jeg er helt vildt forelsket i den allerede <3.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej, det med at den kører op 15 år 5 måneder siden #22309

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Hej, det med at den kører op og ned i omdr. kan være dit gasspjæld der er tilsodet, det sker ofte på GDI modellerne, så skal det renses ( blastes), det er lidt kostbart hos mitsubishi, og det med lyset, prøv at få strammet din rem, det afhjælper også piveriet ( evt. skift remmen til en frisk )

Okay, det vil jeg prøve Tak 15 år 5 måneder siden #22310

• mariamus
Okay, det vil jeg prøve :)

Tak for hjælpen ^_^

Har dog en Space Star GDI 01 15 år 5 måneder siden #22311

• Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Har dog en Space Star GDI 01 selv men:

Skift generator og servorem.

Reset styreboks.

Vedr. Olie, så har jeg puttet Shell helix plus AH på min (meget kostbart), men det har sammen med de ovenstående ting hjulpet en hel del for mig.

Tikken og tomgang er blevet markant bedre. Gasspjældet kunne godt trænge til en blasting, men synes ikke jeg lige nu har råd.

Nu mangler jeg bare at finde ud af om jeg mangler lidt trækkraft. Synes bundgassen er næsten ikke eksisterende.

Vh

Morten

Hej, jeg sad og tjekkede et 15 år 5 måneder siden #22312

• mariamus
Hej,

jeg sad og tjekkede et engelsk Mitsu forum i aftes, og fandt frem til at kænguru-hoppene i omdrejningerne kan være forårsaget af de magneter der styrer spjældet. Hvis de kommer løse kan de nemlig godt lave problemer.

der var endda en video med: www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA

den har godt nok ikke de der banke/tikke lyde, men det er jo relativt nemt at tjekke om det er der fejlen er.

Men jeg tror jeg vil tage en tur ind til Toyota i Grenå og høre om de vil teste den for fejl (de er også mitsubishi værksted)

Hvis jeres GDI motorer skal 15 år 5 måneder siden #22313

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Hvis jeres GDI motorer skal have en GDI rense kur så kender jeg en på Sjælland der laver det til en fornuftig pris

Skal have en på værksted på Mandag så jeg kan se hvad det er de laver

Tager lige nogle billeder af processen

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder