Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

blastingen er 9 ud af 10 15 år 4 måneder siden #22380

• Billen
  • Billen's profilbillede
blastingen er 9 ud af 10 gange spildte penge det var hvad jeg fik afvide hos mitsubishi i sin tid...

som der bliver nævnt så giv den en abcon kur med hvad der dertil hører og brug en rigtig GDI olie, enten fra castrol eller shell og så smid samtidig shell V-pover i tanken de næste 3-4 gange du tanker da det også renser din motor med dens aditiver, det er i det heletaget bedst at køre på så høj oktan som muligt da bilen er bygget til at køre på 101 oktan.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har lige renset min LMM. 15 år 4 måneder siden #22381

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har lige renset min LMM. Det har sænket tomgangen ved koldstart og tomgangen efter opvarmning er næsten normal nu. Den falder heller ikke på samme måde i tomgang når jeg bruger de forskellige el baserede funktioner (bagrude varmer, ...). Jeg vil derfor lige prøve med Abcon kuren for at se, om det hjælper på det sidste.

Som opfølgning kan jeg sige, 15 år 4 måneder siden #22382

• darupe
  • darupe's profilbillede
Som opfølgning kan jeg sige, at min tomgang nu står på ca. 800 RPM igen efter en tur med Abcon Instant Power. Den svinger lige engang imellem, men motoren er mere stabil end før og den vibrerer en del mindre. Den har også fået en anelse mere i accelleration igen, så jeg nu kan kende min bil :)

Jeg har tænkt mig lige at køre med Abcon Fuel System Cleaner for at se, om det ikke lige giver det sidste så RPM dyk stopper. Jeg har dog stadig lidt problemer med høj tomgang ved kold start, men jeg har tænkt mig lige at prøve at skifte temperaturføleren på siden af motorblokken.

Jeg vender tilbage med et resultat engang efter nytår.

Hvor finder jeg en guide til udskiftning af remme? 15 år 3 måneder siden #22383

• Patrick
  • Patrick's profilbillede
Hej Alle.

Min far er den glade ejer af en Mitsubishi Carisma 1,8 GDI fra 1998.

Jeg står og skal til og skifte hans Kilerem og servo/aircon rem.
Problemet er så her, for det første er det hundekoldt og alting sidder fast. men synes ikke rigtigt jeg kan komme til og skifte de 2 remme uden at skulle have bilen hen over en grav eller på lift? Nogle der kan hjælpe med dette?

Plus min fars har nøjagtig samme problem med tomgangen så har fået nogle nyttige hjælp derfra som jeg vil præve mig frem med.

På forhånd tak
Patrick Rasmussen

Hvis den hopper i tomgangen, 15 år 3 måneder siden #22384

• darupe
  • darupe's profilbillede
Hvis den hopper i tomgangen, så må du lige rense gasspjældet og evt. se om magneterne har løsnet sig inde i den (lidt kedeligt at afmontere, så prøv først at rens den). Hvis den stadig driller lidt derefter, så opnået jeg et godt resultat med Abcon Instant Power på min GLS, som tilsyneladende næsten har fikset tomgang 100% (den driller nogen gange med 500 RPM, men det er sjældent nu).

Angående skift af kilerem osv, så er det ikke særlig sjovt at få hænderne ned oppefra. Jeg vil nok anbefale dig det med liften/graven, så har du også mere styr på det og du bruger nok en del mindre tid på at skifte det. Som du selv nævner, så er vejret ikke ligefrem noget der hjælper på det.

jeg har en Carisma 1,8 GDI 15 år 3 måneder siden #22385

• NielsNielsen
  • NielsNielsen's profilbillede
jeg har en Carisma 1,8 GDI aut. fra 98 der er meget "urolig" i tomgang og ved jævn kørsel.

Jeg fik i Mandags skiftet tændrør og renset indsugningsspjældet hos min mekaniker, han brugte en servicerens 2B, indførte hele dåsen løbende mens motoren kørte konstant ved 2500 omdrejninger og lod den køre 15 minutter efter indførelsen.

Nu køre den fuldstændig jævnt og går meget merer jævnt i tomgang.

Ud over det har den genfundet meget af sit moment og er blevet meget kvikkere.

Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder