Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg har allerede haft tætnet 15 år 4 måneder siden #22368

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har allerede haft tætnet den slange, der går fra topstykket over til indsugningen. Det ændrede lidt på selve motorgangen, men ikke på tomgang. Jeg har også lagt mærke til, at når den er kold så får den godt nok en fed blanding benzin, da den nærmest selv hiver bilen op i fart. Jeg tror derfor mere mit problem ligger i en eller anden idiotisk computer/sensor, som ikke helt kan styre blandingen ordentligt mere. Jeg ved bare ikke lige hvad der kan styre det, for lambda sonden burde jo fortælle computeren at blandingen er for fed. Det er måske også derfor den går lavt i tomgang, da den sluger meget mere benzin end den burde. Det har jeg også lidt lagt mærke til på tankmåleren i forhold til inden den begyndte på det tomgangspjat.

Jeg tror som forsøg, at jeg vil prøve at skifte lambda sonden først. Jeg har ville prøve mange ting først, men efter de seneste test, så vil jeg som sagt mene at det er en styringsenhed til benzinblandingen. Mit topstykke er nemlig ganske fint og ingen bobler i kølevandet.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

jeg fik slettet hele prøver 15 år 4 måneder siden #22369

• pronto.
  • pronto.'s profilbillede
jeg fik slettet hele prøver imorgen. øv -øv

motor-lys-mm. 15 år 4 måneder siden #22370

• pronto.
hej--lyset bliver svagt fordi moter går itomgang, og batteri ikke er 100-opladet ,lad det op flere gange med lille lader der selv slår fra når det er helt oppe på dup--så kan gerator nemt l
lade op efter start ,lys bliver bedre og pærer holder bedre.
der er brian i motoren fordi gdi og normal system ikke fungerer-det skyldes bensintryk som er for lille og lambasonde er sodet til-den fejl kører di fl gdi rundt med ,fordi sådan er det ,min gjorde det samme, jeg skal til syn snart , nærmere følger om det virker,benzinfilter holder næsten bilen og olien kan det ikke være efter min mening-

moter mm. 15 år 4 måneder siden #22371

• pronto.
man kan selv læse koder på gdi ved at sætte en lus fra 1 til 4 der er fra1-16 i service stik ,ved højre ben inde i vognen nr 1 er nd imod front-sæt tænding til og lamber blinker konstant uden fejl-ved fejl på lampa vises 1langt og1kort -lig nr 11 ved andre 2lange -5korte -nr25 ogsv-
udluftningsventil sidder v tandrem side,ligner et benzin filter bliver sat i ventildæksel m gummi bøsning som kan revne.
hvor langt kører i pr l ,jeg kører 6,7 pr 100km lige nu,
på gdi ca,2,5-5l løbende v 50 til 80 km i tim
tag elektronik boks af ,skil den ad,der var gået fugt i min, den sidder på torpedo bag motor, rens m kontaktrens mm.i alle stik mv.

Jeg har også prøvet at skifte 15 år 4 måneder siden #22372

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har også prøvet at skifte til dyrt olie og alt muligt på min og det hjælper altså kun på støjdæmpning af ventiler. Det med benzintrykket kan der være noget om, for det virker som om, at motoren får for meget benzin når den er kold og for lidt når den er varm. Det er derfor jeg lige først vil prøve at skifte lambda sonden og dernæst se på indsprøjtningsventilen såfremt skift af lambda sonde ikke hjælper. Jeg har heldigvis en GLS, så min er noget nemmere at rode med.

Jeg ville godt ha været ude 15 år 4 måneder siden #22373

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jeg ville godt ha været ude og se i motoren idag, men jeg er så heldig at jeg er blevet smittet med Influenza A (hurra.) så jeg er sengeliggende i de her dage :-|

Tid til at oprette siden: 0.182 sekunder