Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Hej.. Det kunne godt være 14 år 8 måneder siden #22602

• Lund
  • Lund's profilbillede
Hej.. Det kunne godt være temperatur føleren til motorstyringen der driller, lige siden problemet er størst når den er kold. Føleren kan give et signal så motorstyringen tror den er varm eller kold hele tiden det kan godt give en rullende tomgang. Er selv mekaniker og det er tit fejlen er der på Japanske biler. Føleren koster somregel 150-200 kr så det er jo en billig måde at prøve at løse problemet og den er nem at skifte.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

SAMME PROBLEMER 14 år 7 måneder siden #22603

• Fannar Freyr Norddahl
  • Fannar Freyr Norddahl's profilbillede
Hvor er det bare fedt at der er nogen der har det samme problem som mig. har samme bil.

jeg har desværre samme 14 år 7 måneder siden #22604

• carlos21
  • carlos21's profilbillede
jeg har desværre samme problem, men det med omdrejningen der gik op og ned forsvandt da jeg resat den, nu har jeg bare problemer med at den hakker.

har hørt at det kan være fordi at den er sodet for meget til i selve motoren, så nu vil vi prøve at skille hele lortet ad og rense det, så håber jeg det virker for det er fandeme en lækker bil.

sig egenligt gerne til hvis i har andre forslag til mit problem.

M.V.H carlos

Sådan en 14 år 7 måneder siden #22605

• Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Sådan en temperaturføler. Hvor får man den henne og ca pris?

Min er nemlig "slemmest" kold.

Jeg har skiftet 14 år 7 måneder siden #22606

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har skiftet temperaturføleren til kølevæsken uden det ændrede på ekstrem tomgang ved kold motor. Det er derfor nok nærmere temp. føleren i luftmængdemåleren som er skyld i det. Jeg har også fået målt fejl på min LMM, men ikke nok til at bilen ikke kan fungere nogenlunde optimalt. Det er dog årsagen til at jeg har en typisk tomgang på 500 RPM medmindre vejret passer perfekt så den stiller sig på 800 RPM.

Hvis man selv er lidt god med elektronik, så kan man godt udskifte diverse dele i luftmængdemåleren. Alternativet er dog at give mindst 3300 for en ny. Jeg siger ikke at alle Carisma'er har problemet pga. upræcis LMM, men de holder generelt ikke så længe før de begynder at måle forkert.

Carisma Tomgang 14 år 7 måneder siden #22607

• KZS
  • KZS's profilbillede
hej alle,
jeg har også disse fantatiske problemer med min Carisma fra 99. Dog har jeg fået at vide af en gammel mitsu forhandler at GDI´eren er stillet så økonomisk i indsprøjtningen at den hugger lidt ind imellem. I min føles det for ex. ved 70 KM/t som om bilen selv vil køre og tager gasen en anelse så jeg kommer op på 72 Km/ og det samme sker ved omkring 110 km/t .
Det er dog svært at forklare Politiet at bilen selv vil styre farten ik ... he he-
Men at den kører op og ned i tomgang, samt tikker meget har GDI-motoren altid været kendt for og jeg har vænnet mig til det.Jeg har fået lavet en blasting for 30000km siden det hjalp så på huggeriet under kørsel ved de fleste gearskift.Den kostede 4200kr hos Mitsubishi.

Men jeg har fået det problem at den går ud i kold tilstand når jeg skal køre om morgenen for ex. pisse irriterende at gå ud 4 gange hen til lyskrydset.
Men det forsvinder når den er varm- men kan se på alle jeres svar at der er en del ting der kan foresage dette... så nu må jeg vel igang fra en ende af... og se om det hjælper...
Tid til at oprette siden: 0.197 sekunder