Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Totalt lækkert Så mangler du 14 år 8 måneder siden #22596

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Totalt lækkert :) Så mangler du bare at få skiftet motorophængene :D

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ja, følgende skal laves inden 14 år 8 måneder siden #22597

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, følgende skal laves inden syn:

1. Motorophæng (ikke et must, men mere for komfortens skyld især da jeg nu har alle motorophæng)
2. Nye bøsninger til gearskiftearmen (den går ikke præcis i gear - det typiske Carisma problem pga. lidt slør hist og pist)
3. Nye skiver og klodser foran (nødvendigt, men også noget jeg gerne vil ha' skiftet inden en evt. grum vinter)
4. Bobler i lakken på de to bagerste skærmkanter (ordner jeg her i august)

Derefter burde bilen kunne klare nogle år endnu. Målet er at den skal køre i 4 år, så jeg håber den bliver ved med at være så driftstabil som den har været indtil videre.

Jamen du har da ret. Det er i 14 år 8 måneder siden #22598

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jamen du har da ret. Det er i princippet kun det i skiverne du behøver lave. Det i skærmkanterne blir ikke et problem på 2-4 år. Måske ikke så kønt...

Ja, det er mere det at jeg 14 år 8 måneder siden #22599

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, det er mere det at jeg ikke kan holde ud at se på rustne skærmkanter. Jeg ved godt synsfolkene er lige glade med lidt overflade rust, men jeg så gerne at det ikke kom foreløbig. Det er derfor jeg lige ordner det inden det rent faktisk bliver slemt (lige nu er det et område på 5 * 2 cm). Hvad angår lidt falmen / ridser i lakken, der kan jeg godt holde ud at se på det så længe lakken stadig er intakt så den ikke begynder at ruste. Der er også en del biler der snart har gnidet forkofanger op ad min bagkofanger. Det har givet nogle ridser i højre og venstre side af den, men det kan jeg evt. også lige lappe. De er heldigvis lavet i plastik, så der behøver man jo ikke at bekymre sig om rust :)

Hej.. Det kunne godt være 14 år 8 måneder siden #22600

• Lund
  • Lund's profilbillede
Hej.. Det kunne godt være temperatur føleren til motorstyringen der driller, lige siden problemet er størst når den er kold. Føleren kan give et signal så motorstyringen tror den er varm eller kold hele tiden det kan godt give en rullende tomgang. Er selv mekaniker og det er tit fejlen er der på Japanske biler. Føleren koster somregel 150-200 kr så det er jo en billig måde at prøve at løse problemet og den er nem at skifte.

Hej.. Det kunne godt være 14 år 8 måneder siden #22601

• Lund
  • Lund's profilbillede
Hej.. Det kunne godt være temperatur føleren til motorstyringen der driller, lige siden problemet er størst når den er kold. Føleren kan give et signal så motorstyringen tror den er varm eller kold hele tiden det kan godt give en rullende tomgang. Er selv mekaniker og det er tit fejlen er der på Japanske biler. Føleren koster somregel 150-200 kr så det er jo en billig måde at prøve at løse problemet og den er nem at skifte.

Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder