Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Overvejer også at rense 13 år 10 måneder siden #22614

• darupe
  • darupe's profilbillede
Overvejer også at rense motoren lidt på min, men jeg synes bare indsugningsmanifolden er monteret dumt. Man er næsten nødt til at tage hele motoren ud for at få noget værktøj ned under den. Jeg tror ikke jeg tager mig sammen til det foreløbig, men der er ingen tvivl om at det vil gavne. Den fik dog et dejligt speed boost efter at jeg skiftede kølevandsføler til ECU, rensede LMM og gav den ny katalysator. Det hjalp på mit omsyn, da den gik fra meget forurening til stort set ingen. Nu skal jeg heller ikke kæmpe med min skiftearm, da den nye katalysator er mindre og at gearskiftearmen derfor ikke rammer ind i den mere :)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

gasspjæld hmm 13 år 10 måneder siden #22615

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
Hmm jeg tror det er lidt en skrøne med alle de gaspjæld der bliver skiftet jeg tror kun det er sod der er synderen på tændrørlamdasode og kat ,forkert luftflow pga sod defekte tændingsmonduler.

Nu ser vi om min arter sig efter rengøringen

Det største problem er stadig 13 år 10 måneder siden #22617

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det største problem er stadig at sensorerne ikke holder længe. Hvis bilen derfor har nået 150.000-200.000 km, så kan man godt regne med at lambda sonden, temperaturføleren til kølevæsken og LMM trænger til udskiftning. Det er især temperaturføleren og LMM som er årsag til at mange af dem mangler trækkraft eller hugger. Computeren benytter disse meget til at justere blandingen, men den kan ikke undersøge om værdierne er mega skæve. Den kan kun undersøge om der kommer det rigtige signal eller ej. TaagMan's temperaturføler målte -22 C ved ca. 20 C, hvilket er helt skævt.

Et andet problem er også en slidt TPS. Det bedste er at afmontere den, sætte måleudstyr på, dreje den langsomt for at se om den lige pludselig hopper sindssygt i værdi. Eftersom det er et potentiometer og man benytter gaspedalen MEGET, så slides den meget i sidste ende.

Generelt set bør man bare gå sine sensorer igennem og udskifte dem ved fejl, men desværre er sensorer til Mitsubishi så dyre at de fleste bare lever med det. De koster nada i produktion, men Mitsubishi koncernen i Danmark er bare meget grådige. Prisen er sjovt nok kun 50-60 % af den danske i england og tyskland og endnu lavere hvis man køber uoriginalt.

Ja men det problem som de 13 år 10 måneder siden #22618

• Oddmonster
  • Oddmonster's profilbillede
Ja men det problem som de fleste har her er at omdrejningerne kører op og ned når man er koblet ud. Det er det specifikke problem(+ tikkeriet fra ventilerne) som karbonblasting skulle afhjælpe.

Det med ujævn tomgang er 13 år 10 måneder siden #22619

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det med ujævn tomgang er normalt magneterne i gasspjældet eller tomgangsmotoren i gasspjældet. Det med lav tomgang skyldes sensor fejl, tilstoppet indsugning eller bare forkert justering af gasspjældet.

Det er rigtigt at computeren prøver at kompensere for lav tomgang, men det gør den normalt ikke ved at hoppe i omdrejninger i tomgang. Jeg vil dog ikke udelukke, at det i enkelte tilfælde kan skyldes sod.

Hmm okay, ved ikke så meget 13 år 10 måneder siden #22620

• Oddmonster
  • Oddmonster's profilbillede
Hmm okay, ved ikke så meget om biler selv, ved kun hvad jeg har fået at vide igennem min research for at få det billigt lavet. Men er du mekaniker og bor på sjælland?hvis ja, er det noget du ville ha' lyst til at kigge på mod betaling?

Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder