Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Det lyder da som en 14 år 8 måneder siden #22590

  • TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Det lyder da som en vidunderlig ide. Jeg har også overvejet at købe nogle alubobber til min, men... ved ikke lige hvad jeg skal købe. Mine sidste 2 tanke benno var på 16,16 km/L og 16,12 km/L, så kom du bare i gang :D


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

ville egentlig gerne have 14 år 8 måneder siden #22591

  • mariamus
  • mariamus's profilbillede
ville egentlig gerne have haft nogle 17 tommer, men de er sgu ikke til at opdrive for menneskepenge.


så det bliver bare alm. 15 tommer i den her omgang. :D


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har originale Mitsu 14" 14 år 8 måneder siden #22592

  • TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg har originale Mitsu 14" på min, men vil sku gerne have et sæt 17" på den. Og du har ret, de er hamrende dyre!


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ja, og det er slet ikke til 14 år 8 måneder siden #22593

  • mariamus
  • mariamus's profilbillede
Ja, og det er slet ikke til at opdrive brugte 17 tommer fælge til den her. Så nogle til 2000 for et par måneder siden, men der var jeg for nærig til at købe fælge. >_<


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg købte motorophæng til 14 år 8 måneder siden #22594

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg købte motorophæng til både foran og bagved hos Bilgo i Køge til følgende priser (ex moms):


Foran (MR197132): 396
Bagved (MR102114): 407


Dvs. regningen kom op (efter øreafrunding) på 903,5 kr. inkl. moms. Det er en utrolig god pris når man tænker på, at Mitsubishi tager ca. 3500 kr. for det ophæng der sidder i højre side. Det og det i venstre side kan dog skaffes på den hjemmeside jeg gav dig (www.parts2go.de) til omkring 1100 kr. inkl. moms og fragt.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Her er lige en lille 14 år 8 måneder siden #22595

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Her er lige en lille opdatering:


Efter at have kørt i nogle dage, er tomgangen stadig stabil og står på 800 RPM. Jeg har her i dag sat min 1800W forstærker til og testet den. Modsat den forrige forstærker, så kan denne klare det uden at kortslutte. Når jeg skruer højt op for lyden, så ligger tomgangen stadig stabilt. Jeg vil dog koble min kondensator til her en af dagene, bare for at mindske belastningen på generatoren. Den har dog ingen problemer med at holde sig på de 800 RPM, selv med kørelys tændt, blæser i motorrummet tændt samt forstærkeren tændt og ved høj lydstyrke. Jeg har også fået elimineret problemet med, at lysstyrken på forlygterne lige dykker når jeg leger med elruderne. Tomgangen kan dog godt falde ca. 20-50 RPM, hvis jeg har forstærker tændt, kørelys tændt, blæser tændt og lige leger med elruderne. Den sidste ting som også er blevet løst, er at min ladelampe havde det med at tænde op på tilfældige tidspunkter, hvilket den ikke længere gør.


Dette er hvad jeg har gjort for at løse ovenstående:


1. Renset gasspjæld (primært bypass kanalen til tomgang (fyldt med sod), men også indersiden af spjældet - jeg har ikke renset indsugningsmanifolden og heller ikke rørt tomgangsmotoren)
2. Lavet en ny stelforbindelse fra minus polen på batteriet til skærmkanten (et 20mm2 tykt kabel, ligesom det til forstærkeren)
3. Renset de almindelige små stelforbindelser, undtagen dem på motoren som jeg ikke lige kunne se / få fat i
4. Renset minus polen samt den tilhørende kabelsko (der sad en masse fedt inde på selve polen - den fik et nyt tyndt lag fedt efter at kabelskoen var monteret)


Tomgangsproblemet blev løst ved at rense spjældet, men jeg ved ikke om det med forlygterne blev fikset i samme omgang. Jeg ved bare, at stelforbindelserne ved forlygterne var rimelig irret, hvilket nok har medvirket til at lysstyrken faldt ved stort strømforbrug (elruderne).


Alt taget i betragtning, så er bilen blevet særdeles lækker at køre i. Den har meget bedre gasrespons, hvilket især kan mærkes i 4. gear, hvor den var ekstrem sløv til at accellerere inden jeg rensede den. Det er også rart, at jeg nu ikke skal give den ekstra gas når jeg sætter i gang, da dette har irriteret mig i lang tid.


Bare lige for at gøre opmærksom på dette, så har jeg ikke en GDI motor, men en ganske almindelig 4G93 1.8 16V. Den er derfor en del nemmere at rode med, end hvis man har en GDI.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder