Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg har nu ellers fået at 14 år 7 måneder siden #22608

• Knightmare
  • Knightmare's profilbillede
Jeg har nu ellers fået at vide, at de små hug skyldes at styre CPU'en overkompenserer for ujævnt airflow skyldet sodaflejringer i motoren. Hvis der er koks i motoren bliver CPU'en forvirret og reagerre således ved at lave ekstra antændinger. Dette give de små ryk, man kan opleve under kørsel, og især acceleration, hvor meget luft skal stures rigtigt gennem motoren.

Angående tomgangen, så skal du måske bare have din motorgang justeret på et Mitsu-værksted. Store temperaturudsving (sommer/vinter) kan angiveligt godt kludre lidt med systemet, og hvis du har haft batteriet pillet ud på et tidspunkt kan det også skyldes det.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pyha, har trukket til eksamen 14 år 5 måneder siden #22609

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Pyha, har trukket til eksamen idag! Skal op i undervogn! (jubii! Ingen el til mig! :D)

angående mine tomgangsproblemer. Jeg stod og rodede lidt i motorrummet for et par uger siden, og jeg forsøgte at blæse nogle slanger rene. Jeg fandt en enkelt slange på toppen af motor-blokken. Den blæste jeg ren, og for sjovs skyld tog jeg lige og blæste ind i den ventil den var forbundet til fik at vide at den hedder en kontra-ventil. men jeg er ikke 100% om det nu lige passer)

Det ændrede da ihvertfald i tomgangen, og den holdte med at lege spasser i tomgangen i ca 2 dage, hvorefter den så lige så stille gik igang igen. Men jeg tror måske det kunne hjælpe evt. at skifte ventilen.

Ville bare lige smide det ud i offentligheden, hvis det nu lige kunne hjælpe :)

Jeg har fået monteret en ny 14 år 3 måneder siden #22610

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har fået monteret en ny generator i min bil og ved samme lejlighed fået renset stelforbindelsen ved generatoren. Nu blinker lyset ikke når elruderne aktiveres samt når de lukker vinduerne helt til (lille modstand til sidst inden de slår fra, hvor lygterne før blinkede når den modstand opstod).

Det bedste der dog er sket, er at motoren ser ud til at gå bedre og den holder nu tomgangen på lige under 800 RPM. Den har kun drillet en enkelt gang de seneste par dage, hvor den lige i et lyskryds ville ned på 600 RPM, men siden da har den ikke gjort det så det har nok været computeren.

Nu må jeg se om den fortsætter med at køre sådan her for det er utrolig lækkert at den ikke hukker ved gearskift som den før gjorde. Generelt kører den mere jævnt og motoren går mere roligt. Jeg regner dog med til foråret lige at gå alle stelforbindelser på motoren igennem samt rense diverse slanger, hvor den ene bliver slangen samt ventilen som mariamus nævner, da den har rimelig stor betydning for tomgangen (prøv at tag den fra og se hvor ujævnt motoren går).

Hej alle sammen,Jeg ville 14 år 3 måneder siden #22611

• mariamus
Hej alle sammen,

Jeg ville bare lige sige at jeg fik 7 til eksamen. Det er også fint nok når man tænker på at jeg valgte affjedring, uden egentlig at læse det helt igennem, plus at klappen gik ned et par gange. Hvis nu jeg havde holdt mig til sporing så havde jeg nok fået 12 (blah). det gik da ihvertfald meget bedre da jeg begyndte at snakke om camber og caster og alt det der.

mht til min lille 'risma, så har den der som sædvanligt. men da jeg har verdens skæveste vinterdæk på, så ryster den lidt når man kører, plus at venstre forhjul taber luft som en slap ballon! (lortefælge!)

Og så tror jeg snart heller ikke at min mellempotte kan tåle mere. den er blevet svejset sammen så meget at der snart er mere svejsning end original potte.

Ak ja, jeg håber at 2011 bliver året hvor jeg får råd til at få ordnet de ting der skal ordnes.

godt nytår forresten :D

SSSSå fik jeg carismaen igang igen 13 år 11 måneder siden #22612

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
Ud fra de mange tråde og bøvl med gdi tog jeg mig sammen her i veekenden tog og adskildte hele indsugningen føj for den den var totalt soddet til med 2 dåser bell add gasspjældrens og en hedvandsrenser(industri) lidt bremserens og trykluft + det at jeg lignede en der havde stukket hovedet ned i en gulvspand sammen med 2 L sort malling og et kannonslag.

Operationen lykkes patienten overlevede men det holdte hårdt selv mente jeg det tar lige en lang eftermiddag/aften startede kl.16 Lørdag var hjemme søndag 0530 uha uha dada jeg var træt.

ydermere rensede jeg tændrør,gasspjæld,lamdasonde,pcvventil hele indsugning incl. indsugningporte på topstykke de var fæle.Samtidigt blev EGR ventilen blokkeret lavede en plade jeg satte ind istedet for pakningen.Der var nok så meget sod ca. 2 håndfulde gad godt vide hvordan min cat ser ud indv. afgangsrørene er helt sorte

Har nu kørt ca. 400 km den kører som en drøm, tomgang er på plads, den trækker bedere nu, for de meste bensinøknomien er blevet bedre før hen stod den og rullede lidt i omdr.ok nu. Rykkede lige oliepinden idag OLIEN så ud som ny andre gange var den så sort som natten efter 2 dage (like dieselmotorer) mit ventiltikkeri er også næsten væk nu.

Så det kan godt anbefales at gøre hvis der er nogen der vil igang må de lige skrive kan godt komme med et par nyttige hints så som at pille den lydæmper der sidder på indsug.manfolden så er manifolden nem at få op ellers går den på indsprøjtningsdysernes stik og det er nemmest på en lift

Til jer carisma folk tjek jeres stel forbindelser den ene sidder nede ved siden af batterikassen den anden sidder på den øverste bolt til starteren mine var irret inde i kabelskoen.

Og nederen var at jeg hvade glemt mit kamera så tog nogle med min tlf duede ikke mørke

Det må jeg også prøve når 13 år 11 måneder siden #22613

• mariamus
Det må jeg også prøve når mine forældre har ordnet deres bil. Skal også ha rettet en lille bule ud som jeg fik lavet i vinters da jeg, i min iver efter at komme op ad indkørslen da der lå 2 meter sne, skred ud og ramte vores skraldecontainer. Og så er der også lige en lille bule bagi som jeg ikke er skyldig i.

Og så er der en eller anden spasser der har revet deres bildør op i siden på min bil så der nu sidder en fin trekantet rød afskrabning på min ene dør. (dumme skid, smid en seddel for H...!)

Til gengæld har jeg fået skiftet mellempotten og bagpotten (Mmmm remus.)

Jeg ringede også til Mitsubishi og spurgte hvad det ville koste at skifte gasspjældet, og de vil have 10.000 kroner for sådan en! Man skulle tro den var lavet af unobtanium.

Men jeg har nu faktisk overvejet at køre til Sverige og hente en motor til den. De koster ikke så meget derovre.

Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder