Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Nå, kom langt om længe i 14 år 8 måneder siden #22584

• darupe
  • darupe's profilbillede
Nå, kom langt om længe i gang, men har kun fået hevet gasspjældet af indtil videre. Det tog lidt længere tid end forventet, da gummislangerne havde tætnet sig sindssygt meget og derfor ikke var lige til at få af, slet ikke med så lidt plads som der er under gasspjældet (køleslangerne). Jeg vil dog arbejde lidt videre, men jeg regner bestemt ikke med at blive færdig i dag. Gasspjældet ser nogenlunde pænt ud inden i, men jeg vil rense bypass kanalen da det nok er der tomgangen bliver generet.

Jeg vender tilbage lidt senere.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg tror ikke jeg giver min 14 år 8 måneder siden #22585

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg tror ikke jeg giver min den helt store tur da jeg nu har haft et kamera igennem indsugningsmanifolden. Det er minimalt med sod der sidder i kanterne, slet ikke noget der ikke vil komme igen efter blot få uger. Jeg har derfor valgt bare at nøjes med at rense gasspjældet og især bypass kanalen (tomgang), hvilket jeg håber hjælper på tomgangsproblemerne. Jeg giver den bagefter en omgang Abcon Instant Power samt jeg lige tanker den fuldt op og hælder noget Abcon FSC i den.

Til andre der evt. skal i gang med at rode med deres, så vil jeg anbefale kun at rode med spjældet medmindre man har en GDI, som desværre soder meget mere til. Det er dog umuligt at rense gasspjældet bare ved at benytte Abcon Instant Power og BellAdd service rens, da bypass kanalen soder MEGET til og at spjældet også gør. Du er nødt til ved håndkraft at fjerne det, dog hjælper det at sprøjte f.eks. Abcon Instant Power på eller tilsvarende, da sodet så langsomt løsner sig.

Jeg glæder mig til at se om tomgangen er blevet normal når jeg her om nogle timer er færdig med at rode med den. Jeg vender tilbage der.

Det ser ud til at det har 14 år 8 måneder siden #22586

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det ser ud til at det har løst mit tomgangsproblem. Den står lige i tomgang nu og har gjort det i ca. 20 minutter. Den står på ca. 800-850 RPM, hvilket stemmer overens med manualen som siger 800 RPM +/- 50. Nu må vi se om det bliver ved med at stå ordentligt, men det var helt vildt så meget sod der sad i bypass kanalen. Jeg måtte først fylde kanalen med noget Abcon Instant Power og lade det sidde, hvorefter jeg sprøjtede det ud med trykluft. Der sad også en ordentlig klat kage bag på spjældet (ind mod manifolden), men spjældet åbnede/lukkede dog alligevel uden problemer.

Jeg håber tomgangen forbliver som den er nu. Motoren går dog ekstremt jævnt i tomgang nu og den ryster meget meget lidt nu. Det resterende skyldes de slidte motorophæng, men de bliver skiftet inden længe. Jeg smider lige nogle billeder op af gasspjældet her i morgen.

Kunne være man skulle tage 14 år 8 måneder siden #22587

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Kunne være man skulle tage sig sammen og skille bilen ad inden sommerferien er helt overstået. bare for at se om det hjælper.

og så evt. køre en tur i Thansen og få hentet den rem.

Skal så en tur til Århus på fredag og hente nogle andre fælge/dæk som jeg har fundet. Og så skal jeg lige en tur ud sammen med en kammerat så jeg kan brænde det sidste gummi af de gamle dæk. Mor skal lige lære det der med hjulspin! XD

Jeg har lige været ude og 14 år 8 måneder siden #22588

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har lige været ude og køre ca. 25 km og er du gal en lækker gasrespons den har nu. Den kan rent faktisk accellerere hurtigt i 4. gear nu. Det er utroligt hvad lidt sod kan gøre, men det har bestemt hjulpet på min. Jeg var også inde for at tanke for at teste det med, at tomgangen styrtdykker hvis den lige har være startet, jeg går fra den og så kommer tilbage ca. 5 min efter for at starte igen. Nu styrtdykker den kun til ca. 650 RPM hvorefter den hopper op på 800-850 RPM igen. Det er mega lækkert. Den har ikke drillet med tomgangen under hele turen, så jeg satser på det bliver ved med at fungere. Det er dejligt man ikke skal gasse godt op når man sætter i gang. Det har nemlig irriteret mig længe :)

Det er sku lækkert at høre du 14 år 8 måneder siden #22589

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Det er sku lækkert at høre du får det til at lykkedes mester :) Totalt let for dig, at du ikke engang sku have indsugningen af :P Snyder!

Så du mit spørgsmål mht. de to motorophæng for og bag? Jeg er lidt interesseret i at prøve at skifte mine nemlig, og ved ikke hvor jeg køber dem billigt.

Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder