Jeg tror ikke jeg giver min den helt store tur da jeg nu har haft et kamera igennem indsugningsmanifolden. Det er minimalt med sod der sidder i kanterne, slet ikke noget der ikke vil komme igen efter blot få uger. Jeg har derfor valgt bare at nøjes med at rense gasspjældet og især bypass kanalen (tomgang), hvilket jeg håber hjælper på tomgangsproblemerne. Jeg giver den bagefter en omgang Abcon Instant Power samt jeg lige tanker den fuldt op og hælder noget Abcon FSC i den.
Til andre der evt. skal i gang med at rode med deres, så vil jeg anbefale kun at rode med spjældet medmindre man har en GDI, som desværre soder meget mere til. Det er dog umuligt at rense gasspjældet bare ved at benytte Abcon Instant Power og BellAdd service rens, da bypass kanalen soder MEGET til og at spjældet også gør. Du er nødt til ved håndkraft at fjerne det, dog hjælper det at sprøjte f.eks. Abcon Instant Power på eller tilsvarende, da sodet så langsomt løsner sig.
Jeg glæder mig til at se om tomgangen er blevet normal når jeg her om nogle timer er færdig med at rode med den. Jeg vender tilbage der.