Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg skal desværre have fundet 14 år 9 måneder siden #22578

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg skal desværre have fundet et sted hvor de kan blande og proppe på dåse, for jeg kan ikke finde nogen producenter der har F18 farven... Motip laver den heller ikke :( Ved ikke med Biltema, jeg bor i midtjylland, så der er et godt stykke til Aalborg, men har en kammi jeg skal besøge deroppe inden for længe, så jeg ku jo kigge derinde.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvor købte du de billige for 14 år 9 måneder siden #22579

• TaagMan
Hvor købte du de billige for og bag ophæng? Jeg er så godt som 100% på at det er en, eller begge de to den er gal med, for de sidder udsat, og det er dem der bliver udsat for mest "vold"... de andre to bærer bare motoren.

Jeg har lige poleret hele 14 år 9 måneder siden #22580

• TaagMan
Jeg har lige poleret hele skuden her i eftermiddag/aften. Det var satme godt til den. Hold kæft den er blevet blank!

Anywho, det blir super spændende at se hvordan din dyt skaber sig efter en rens :D

Min elskede Galant 2,4 GDI 14 år 9 måneder siden #22581

• Knightmare
  • Knightmare's profilbillede
Min elskede Galant 2,4 GDI lider desværre også af en del af de symptomer beskrevet her.

Jeg tør dog ikke rigtig at skille motoren ad selv, så hvor meget kan man regne med af en "blasting" virker?

Har givet den en gang BellAdd for noget tid siden, og mens det hjalp noget på motorgangen, så hjalp det bestemt ikke på tikkeriet eller den nogle gange hakkende kørsel.

Er løsningen en afsodning af ventilerne, tror I?

Halløj. Jeg kørte vel 5 14 år 9 måneder siden #22582

• TaagMan
Halløj. Jeg kørte vel 5 BellAdd Indsugnings rens igennem min GDI over en periode, før jeg fandt ud af hvor meget den var svinet til indeni. Det batter ikke en skid. Det kan måske fjerne et tyndt, tyndt lag...

Min slæde klaprede så man var ved at blive syg i hovedet af det, og den gjorde det hele tiden... efter jeg rensede min indsugning og fik pøset opløsningsmidler ned ovenpå ventilerne, har den ikke sagt et pip. Motorgangen er også meget raffieret nu, og ingen GDI humpe/hukken rundt.

Jeg har desværre ikke nogen idé om hvordan de gør, når de blaster svinet. Jeg ved ikke om der er andre der foretager det end Mitsubishi, du ku måske spørge på forumet. Ventilerne skal renses af før det hjælper ordentligt, så jeg tror bestemt de får det med også, men det må du næsten spørge dem der gør det, om.

Jeg ku forestille mig et system, hvor de havde et rør de ku køre frem og tilbage i indsugningen og hele vejen ned til ventilerne, imens de pumper noget opløsningshalløj rundt, så mon ikke det kan gøre det. Jeg valgte bare den manuelle løsning hihi.

Lad os høre hvad du finder ud af mester :)

smartspray.dk, har bestilt to 14 år 8 måneder siden #22583

• TaagMan
smartspray.dk, har bestilt to dåser :D Whuhu

Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder