Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Så skulle jeg have alle 14 år 9 måneder siden #22572

• darupe
  • darupe's profilbillede
Så skulle jeg have alle pakningerne, så nu skal jeg bare lige tage mig sammen til at skille den ad. Det var også super godt at jeg lige kørte forbi værkstedet for at hente den pakning, da jeg nu også har fået engine roll stoppers (motorophæng foran og bagved) til en dejlig pris af 903,50 inkl. moms. Det er sådan set EU prisen med fragt, hvilket er kanont. Det er dog lidt underligt, at netop de motorophæng er så billige når nu det i højre side koster ca. 3500. Nu har jeg dog dem alle, hvor det venstre er uoriginalt og det højre er købt hos Volvo til en Volvo S40 (passer perfekt på Carisma).

Jeg ved ikke lige om jeg skifter dem i samme omgang, men det er jo lidt oplagt at gøre. Jeg skal dog lige have noget til at holde motoren oppe med, så jeg ikke smadrer det hele :)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hm, det lyder godt nok dyrt. 14 år 9 måneder siden #22573

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Hm, det lyder godt nok dyrt. Der er også et af mine motorophæng der er gået.. eller dem alle sammen, men jeg har ikke fået taget mig sammen til at gøre noget ved det. Det giver et bump fra tid til anden når jeg kobler til.... og den resonerer ved 1800-1900 rpm.

S40 og V40 er ca samme bil. Ved ikke om det kun er GDI modellen der bruger mitsu motor... ellers kan det være de har deres egen 1,8'er smidt i, når det ikke er GDI. Det mener jeg i hvert fald, for der er gearkassen anderledes... bakgear til venstre...

Donkfrat og pinde, så kommer du langt.

Min giver netop også de der 14 år 9 måneder siden #22574

• darupe
  • darupe's profilbillede
Min giver netop også de der bump/ryk nogen gange når jeg kobler til, og så kan jeg mærke vibrationer i konsollen, forsæderne og i rattet når jeg holder i tomgang. Det er lidt irriterende, men det er først nu at jeg har fået alle motorophæng. Du kan købe højre motorophæng (uoriginalt) for ca. 800 kr. i tyskland. Du går bare ind på www.parts2go.de og finder din bil og så vælger du Motorlagerung. Hvis du ikke finder det under Carisma, så slå Volvo S40 op og tag det i stedet for. Bare sørg for at årgangen er den rigtige :)

Hvad angår Volvo, så er det en Volvo motor der sidder i den almindelige, men GDI modellen har en Mitsubishi motor. Den almindelige Volvo motor har dog samme form som Mitsubishi's almindelige, dog er Volvo's vist 17xx ccm hvor Mitsubishi's er 1834 ccm. Det er derfor at motorophængene passer på en Carisma.

Så ved jeg det. Tusind tak 14 år 9 måneder siden #22575

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Så ved jeg det. Tusind tak for svaret :) Jeg er lige ved at polere min bette Risma. Og farvehandleren kunne ikke skaffe Mitsu F18 grøn, så nu begynder jeg snart at skyde. Nogen ideer?

Har du prøvet at kigge hos 14 år 9 måneder siden #22576

• darupe
  • darupe's profilbillede
Har du prøvet at kigge hos Biltema? Jeg ved godt nok ikke lige hvor du bor, men jeg ved at de har spraydåser til næsten alle biler. Jeg skal selv have købt noget til min Carisma fra dem, da kvaliteten skulle være udmærket. Jeg ved dog ikke om de lige præcis har den farve jeg skal bruge, men det er da et forsøg værd.

Lille uddrag fra deres katalog:

<em>Reparationslak Præsentation af alle farver fylder for meget i kataloget. Men i vores varehus har vi reparationslak, der passer til de allerfleste bilers originallak. 400 ml. - Pris: 49,90</em>

<div> edit: Glemte helt at foreslå dig at finde noget Motip lak. Du kan gå ind på følgende side</div><div> </div><div><a href="www.motip.nl/?page=26&mid=0&lang=EN">www.motip.nl/?page=26&mid=0&lang=EN</a></div><div> </div><div>hvor du kan slå farvekoden op. Du skulle så meget gerne kunne få Mekonomen m.fl. til at skaffe det til dig.</div><div> </div><div>PS: Fandt lige denne side som sælger det www.biludstyr-shop.dk/. Enten slår du selv Motip varenummeret op eller også oplyser du bilmodel, årgang og farvekode under bestilling. Kvaliteten af Motip spraymaling skulle være god, men det koster så også de der ca. 110 kr. for 400 ml.</div>

Nå, klokken blev lidt for 14 år 9 måneder siden #22577

• darupe
  • darupe's profilbillede
Nå, klokken blev lidt for mange så jeg går i gang med at skille den ad i morgen tidlig. Der er heldigvis ikke særlig meget at skille ad, så jeg satser på det ikke er det jeg bruger mest tid på. Jeg er dog ret sikker på, at det tager lidt tid at rense diverse dele, men resultatet bliver forhåbentligt godt. Jeg sørger som sagt for lige at filme det med tomgangen både før og efter, så man kan se en evt. forbedring. Jeg tager også nogle billeder, hvorefter jeg nok smider en lille gennemgang af det hele på nettet med lidt tekst osv. til.

Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder