Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg må se på det når jeg 14 år 9 måneder siden #22566

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg må se på det når jeg skiller den ad. Det kunne være jeg skulle droppe møbel indkøb i morgen og i stedet gå i gang med at skille det hele ad. Jeg henter dog nok lige noget gummislange til vacuum, hvis nu nogle af dem er lidt møre og derfor revner når jeg roder med dem (f.eks. den på EGR ventilen).

Så snart jeg går i gang med det, skal jeg nok sørge for at tage en masse billeder. Jeg filmer nok først lige opstart af bilen efter den har stået stille i en dag, så man kan se hvor høj tomgangen er i starten og hvor lav den til sidst bliver. Så kan jeg gøre det samme igen, når først jeg har renset det hele og samlet det igen. Jeg satser stærkt på at jeg ser en forbedring. Den behøver ikke blive perfekt, bare den bliver nogenlunde så den står omkring de 800 RPM :)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg tror du blir overrasket 14 år 9 måneder siden #22567

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg tror du blir overrasket over hvor stor en forandring du får.

Jeg glæder mig til at høre og se :)

Hvad brugte du til at fjerne 14 år 9 måneder siden #22568

• darupe
  • darupe's profilbillede
Hvad brugte du til at fjerne sod med? Abcon Instant Power er lidt dyrt at rense med. Er der ikke noget karubrator rens eller tilsvarende man kan bruge?

Jeg brugte benzin, wd40 og en 14 år 9 måneder siden #22569

• TaagMan
Jeg brugte benzin, wd40 og en højttryksrenser. Jeg har fået at vide siden hen, at karburatorrens, og bremserens skulle være fantastisk til det... men, jeg har ikke prøvet det.

Min indsugning lå i blød natten over.. det løsnede det meget, men en 120 bars højttryksrenser... altså vand... var faktisk rigtig effektiv. Har du adgang til sådan en?

Jeg brugte noget BellAdd PartikelFilter rens i kanalerne ned i topstykket, for at nå til ventilerne... De var ca. 10 cm dybe i min. Det er de nok ikke i din. Du kan nok nå dem direkte. Men, det finder du jo ud af. Men PartikelFilter Rensen var HAMRENDE effektiv. Skummede op, og opløste soden i første huk... men, det var lige så dyrt... én dåse, 500 kr...

Jeg tror jeg har sådan en 14 år 9 måneder siden #22570

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg tror jeg har sådan en højtryksrenser til fliser stående, men der skal jeg lige en tur i skuret. Jeg tror også jeg prøver at fjerne det meste sod på manifolden, hvorefter den ryger en tur i en balje benzin natten over. Det plejer at være yderst effektivt når væsker får lov til at arbejde i mere end 5 minutter :)

Det kan godt være jeg også lige snupper sådan noget partikelfilter rens fra BellAdd. Hvordan fjerner man det egentlig igen? Skal man bare lade motoren hoste det ud eller tager man lige det værste med en klud eller hvad man nu kan få det op med?

Jeg fik fyldt mine cylindre 14 år 9 måneder siden #22571

• TaagMan
Jeg fik fyldt mine cylindre op med skidtet også. Det var nok ikke super godt, men jeg har nu ikke haft nogen problemer med det. Jeg fjernede så meget jeg kunne med klude... men den sku trækkes i gang... så helt brændbart var det nok ikke. Mekonomen har forresten den PartikelFilter rens. Det virker... men, hvis du er nærrig kan du nok godt undvære. Det kommer an på om du kan komme til at få dine ventiler rengjort.

Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder