Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Kan garantere dig for det 14 år 9 måneder siden #22560

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Kan garantere dig for det ikke er tandremmen. Den havde gået totalt horibel, hvis det var sat forkert.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hm, nej det kan jeg heller 14 år 9 måneder siden #22561

• TaagMan
Hm, nej det kan jeg heller ikke finde på min tegning. Du har ret. Og nu fandt jeg ud af det var en SOHC motor du havde... ikke engang to knastaksler :P

Ja, det er en ganske 14 år 9 måneder siden #22562

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, det er en ganske almindelig 4G93 motor der sidder i. Den har de der 115-116 hk fra ny af, hvilket den desværre nok ikke besidder mere. Den kan dog stadig godt rykke og jeg er meget overrasket over, hvor mange omdrejninger Mitsubishi motorer kan tage. Det er også vildt nok at den kan holde tomgang på 400-500 RPM, uden at begynde at ryste (den ryster/vibrerer dog lidt pga. slidte anti-roll motorophæng).

Jeg ved heller ikke hvor min 14 år 9 måneder siden #22563

• TaagMan
Jeg ved heller ikke hvor min fuelcutoff sidder, men det er efter 7000, for der havde jeg nået 145 i 3 gear, og tænkte jeg hellere måtte skifte :P Min har alle sine 125... det er ret sikker på. Det er en tosse raket efter den er blevet renset.

Min den tøver lidt indtil du 14 år 9 måneder siden #22564

• darupe
  • darupe's profilbillede
Min den tøver lidt indtil du når ca. 20-30 km/t, hvorefter den ser ud til at tage ordentligt fat. Jeg tror derfor at det er tomgangsmotoren, som lukker mere luft ind end den skal, hvilket så ødelægger blandingen lidt, men hvilket ikke betyder så meget når først du giver den ordentlig gas. Indsugningen kan dog også generelt være så tilsodet, at det først er ved et ordentligt flow, at den kan sparke ordentligt i gang (dårlig gennemstrømning).

Det kan også bare være fordi 14 år 9 måneder siden #22565

• TaagMan
Det kan også bare være fordi den er kvalt af alt det gunk der sidder over det hele. Tomgangsmotoren slår fra med det samme du rører pedalen.

Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder