Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Det er nu også lige meget, 14 år 9 måneder siden #22554

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Det er nu også lige meget, jeg ved at alt det jeg har skiftet var i stykker i forvejen, så det gør ikke så meget :D

Skulle da også lige ha tjekket vacuum slangerne.

men det kan da være jeg lige ringer til dig når jeg engang får taget mig sammen til at rense motoren. Bruger bare bilen hele tiden, så det er svært at undvære den.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

TaagMan, er det ikke noget 14 år 9 måneder siden #22555

• darupe
  • darupe's profilbillede
TaagMan, er det ikke noget med at gasspjældet er vandkølet? Jeg synes nemlig de to slanger i bunden af det ser ud til at være køleslanger og jeg mener også en tegning viste noget med "HOSE, THROTTLE BODY WATER FEED" og "HOSE, THROTTLE BODY WATER RETURN".

Vandkølet og opvarmet 14 år 9 måneder siden #22556

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Vandkølet og opvarmet faktisk. Det er EGR ventilen også. Ved ikke om du har en bypass ventil på din indsugning også, den kan også ske at være vandkølet og opvarmet.

Du kan også regne med at det 14 år 9 måneder siden #22557

• TaagMan
Du kan også regne med at det tager en hel dags slid og slæb at få den ren, men resultatet er fantastisk.

Hehe, smart egentlig, men 14 år 9 måneder siden #22558

• TaagMan
Hehe, smart egentlig, men heldigvis helt unødvendigt på min. Tror ikke den skal have mere end en 300-400ms på nøglen, den starter ca. med det samme.

Det ser umiddelbart kun ud 14 år 9 måneder siden #22559

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det ser umiddelbart kun ud til at gasspjældet er vandkølet / opvarmet. Du kan prøve at se tegningen jeg har vedhæftet, hvor der kun går en vakuum slange ind til EGR ventilen og så er der input/output ved pakningen. Jeg kan ikke finde slanger på tegningerne, hvor der står noget med "WATER" udover de to på gasspjældet.

Vedhæftninger:
Tid til at oprette siden: 0.163 sekunder