Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Her er et billede af 14 år 9 måneder siden #22548

• darupe
  • darupe's profilbillede
Her er et billede af motorrummet og et taget tæt ved gasspjældet.

Vedhæftninger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har skiftet 14 år 9 måneder siden #22549

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jeg har skiftet følgende:

Spjældhus

lambdasonde

Tændspole nr. 3

Benzinfilter

Luftmassemåler.

nu mangler jeg bare V-rem og tandrem (men der får jeg lige min mekaniker ind over tandremmen. vil jeg ikke lige rode med selv)

Herefter ved jeg ikke hva jeg skal gøre. så må det sgu nok blive en rensning.

grunden til at jg skiftede tændspolen var at den "ikke kun" var revnet i gummiet. Den var nærmest eksploderet opad. Der var sod hele vejen op i røret, så man kunne tydeligt se at der var skt et eller andet forkert der.

Problemet med min er at den går så langt ned i tomgang at den går ud når jeg starter den. Når den svinger i tomgangen rykker den så langt ned at bilen lige ryster lidt før den hopper op igen.

Den ligger faktisk og svinger mellem 0 og den første streg. Burde nok lige optage det på video ved lejlighed.

Darupe, jeg har en ven som har en forstærker liggende som han låner mig, så jeg klarer mig godt indtil videre. men jeg gemmer lige linket ^_^

Lige til højre for dit 14 år 9 måneder siden #22550

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Lige til højre for dit oliepåfyldningsdæksel sidder der en PCV ventil. Den lukker overtryk ud fra ventildækslet. Det har fat hele vejen ned i oliesumpen, og er derfor en del af smøresystemet... ergo kommer der oliedampe gennem det gummirør og ind i din indsugning... det sætter sig på væggene, og når EGR ventilen så lukker udstødningsgasser ind i indsugningen, så kan du nok selv regne ud at det bliver noget snaskværk. Smut i thansen og køb et universal benzinfilter og smid mellem... det skal nok stoppe det værste olie halløj... du skal bare huske at skifte det engang imellem. Hvis udstødningsgasserne ikke har noget der binder dem (olie) så fuser de lige gennem indsugningen... :D

Og hov, du har da cruise control. Svin! :P

Hvis jeg f.eks. har kørt en 14 år 9 måneder siden #22551

• darupe
  • darupe's profilbillede
Hvis jeg f.eks. har kørt en længere tur og så kører ind for at tanke eller lignende, så når bilen skal startes igen, så går den lige op på ca. 1200 RPM hvorefter den styrtdykker til omkring 100 RPM. Der begynder den så at sige meget lidt, men du kan lige fornemme minimal rysten, hvorefter den langsomt hopper op på 500 RPM. Du kan hjælpe den på vej ved lige at gasse den op og lade den falde igen, da den så havner på de 500 RPM. Nogen gange har den åbenbart en god dag og så ligger den på lige under 800 RPM i tomgang det meste af tiden. Det kunne derfor godt tyde på møg i spjældet, da sod/koksaflejringer sagtens kan være løst og så nogen gange lægge sig så det ikke generer og andre gange så det gør. Jeg satser i hvert fald på at det er der problemet ligger og ellers må jeg prøve med en ny luftmængdemåler, hvor jeg nok finder en istandsat en i Holland.

God idé at optage det.Jeg 14 år 9 måneder siden #22552

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
God idé at optage det.

Jeg tror desværre du har brugt tid på at skifte en hulens masse, som intet har med problemet at gøre. Nu du siger den nærmest var eksploderet opad, og der var sod hele vejen op i røret. Så må det da næsten være et tændrør der ikke holder tæt?

Er du eventuelt go til tysk, for så er der en vejledning på denne side til rens af dyret... www.dreamcarisma.de/mitsubishi/workshop/..._selber_blastern.php

Ellers må du jo ringe til mig... jeg har jo prøvet det :)

Jeg har haft rodet med den 14 år 9 måneder siden #22553

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har haft rodet med den PCV ventil før. Hvis man lige sprøjter en anelse Abcon Instant Power ind i den, så starter bilen lige når du drejer nøglen. Der er ikke de der ca. 2 sekunder før bilen starter. Den starter bare perfekt på den måde, selvom bilen generelt starter uden problemer. Jeg gjorde det dog kun fordi jeg skulle rense den, men det er klart at de stærke gasser nok skal få liv i en bil hurtigt. Du har dog ret i det med et lille filter imellem, da det vil snuppe det værste.

Mit cruise control er jeg blevet rigtig glad for. Det ville dog være endnu federe med automatgearkasse, men det er nu stadig rart at kunne låse hastigheden og lige ændre den op/ned ved alm. ryk i cruise armen :)

Vedhæftninger:
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder