Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg er også ret sikker på at 14 år 9 måneder siden #22542

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg er også ret sikker på at min tomgangsmotor er halv-defekt, men jeg bryder mig ikke om de sindssyge priser som Mitsubishi sælger delene for her i Danmark. Det er rent tyveri at de koster næsten dobbelt så meget som i resten af EU. Hvis det viser sig, at det ikke hjælper at rense hele indsugningen (hvilket jeg gør på tirsdag eller onsdag), så vil jeg nok prøve at skaffe mig en tomgangsmotor som har siddet i en bil, der ikke har kørt særlig langt.

mariamus, jeg købte denne forstærker som jeg synes er ganske god:

<a href="www.carsound.dk/produkt.asp?id=8715&pk=1...SE-5800_Forst%E6rker">www.carsound.dk/produkt.asp?id=8715&pk=1...SE-5800_Forst%E6rker</a>

Den har 5 kanaler dvs. 4 * 75W (4 OHM) samt 1 * 200W (4 OHM).

PS: Jeg har kun følgende tilbage på min Carisma som kan skabe lidt problemer:

1. Sod i indsugningen
2. Defekt tomgangsmotor
3. Defekt luftmængdemåler

Der er derfor ikke meget tilbage at rode med før problemet evt. er løst. Hvis ovenstående ikke viser sig at være problemet, så ved jeg ikke hvad det kan være da følgende allerede er efterset/skiftet:

1. Tændrør
2. Tændkabler
3. Lambda sonde
4. Benzinfilter
5. Oliefilter
6. Temperaturføler til kølevæske
7. Tryk på benzinpumpe (ingen problemer)
8. Stelledninger

Jeg vil dog nok overveje at få skiftet tandremmen som et sidste forsøg, hvis intet ser ud til at hjælpe. Den er dog skiftet på værksted ved 185.000 og har nu kørt 205.000. Den burde derfor være i orden, men de kan jo sagtens have sat den et hak forkert.

Vedhæftninger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har ikke den fjerneste 14 år 9 måneder siden #22543

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg har ikke den fjerneste anelse hvad sådan en tomgangsmotor koster, og om det overhovedet er muligt at købe den uden at få en indsugningsspjæld med. Jeg ville, hvis det var mig, tage ind til en hukker og få fat i en derfra. Ellers ku man søge lidt på nettet. Måske man kan købe dem på ebay etc.

Som jeg ser det, så var min mega snottet til inden i, og den stod fint i tomgang... så det sku være underligt hvis det var det der fik jeres til at gå underlig i tomgang. Altså, min stod stabilt i tomgang. Den lød lidt rusten og rå, og så al den helvedes ventilklapren, men den kunne fint holde omdrejningerne.... så mon ikke det er tomgangsmotoren den er gal med. Har i prøvet at ringe til nærmeste mitsu og spørge på prisen? Jeg fik en pakning til 24 kr.. der tænkte jeg ikke ligefrem at de var nogle røvhuller. De sku også bruge tid på mig jo, og skrive regninger osv...

Fra et Mitsubishi 14 år 9 måneder siden #22544

• darupe
  • darupe's profilbillede
Fra et Mitsubishi værksted:

<em>Tomgangsmotor 5612+ moms (der kan muligvis skaffes en ombytter til en billigere pris)</em>

Det er derfor ikke billigt at være Mitsubishi ejer :)

Mit problem er at den hele tiden vil ned og lege på 500 RPM når den er varm. Den holder sig kørende ved de 500 RPM og ryster ikke sindssygt, men det er bare irriterende at skulle give mere gas når man så sætter i gang. Dette er både med og uden forstærker monteret.

WHOA! Okay, jeg var ikke klar 14 år 9 måneder siden #22545

• TaagMan
WHOA! Okay, jeg var ikke klar over man kunne lave en tomgangsmotor ud af guld. De siger godt nok også at de tre diamanter, som er mitsu's mærke, har noget med deres reservedele priser at gøre. Anywho. Din tomgang står stabilt... den er bare lav når den er varm. Det er sku nok bare sodproblemet. Det bliver spændende når du får det ordnet. Sku du ikke snart op i omdrejninger mht. det?

Ved ikke med Mariamus.. om hendes var ustabil, eller bare mega lav... for så kan det også være et sodproblem.. men, det tar to sekunder at finde ud af... det er bare at vippe gasspjældet, og lyse ned forbi... hvis det er fyldt med sort lort, så skal der gøres noget ved det....

Jeg skal lige have en ny 14 år 9 måneder siden #22546

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg skal lige have en ny pakning til EGR ventilen, så jeg kan rense den samtidig med resten. Jeg regner med at få den her på tirsdag eller onsdag, hvorefter jeg går i gang med at skille den ad. Jeg skal nemlig først ud at køre igen d. 26/7, så det passer perfekt.

Pakningen til min EGR ventil 14 år 9 måneder siden #22547

• TaagMan
Pakningen til min EGR ventil var en kobberpakning af en art. Totalt robust. Tror den kan holde 3-4 bilers liv hihi. Det var straks noget andet med pakningen på indsugningsspjældet.. det var bare en papirpakning af en art. Måske det er det samme med din...

Men det lyder godt, det blir satme spændende om det kommer til at hjælpe dig... kan du ikke tage nogle billeder af motorrummet, og kyle herpå eller sende til mig? Jeg vil gerne lige se hvordan den er bygget. Jeg har regnet ud hvordan jeg undgår tilsodningsproblemet på min motor nemlig.

Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder