Jeg er også ret sikker på at min tomgangsmotor er halv-defekt, men jeg bryder mig ikke om de sindssyge priser som Mitsubishi sælger delene for her i Danmark. Det er rent tyveri at de koster næsten dobbelt så meget som i resten af EU. Hvis det viser sig, at det ikke hjælper at rense hele indsugningen (hvilket jeg gør på tirsdag eller onsdag), så vil jeg nok prøve at skaffe mig en tomgangsmotor som har siddet i en bil, der ikke har kørt særlig langt.
mariamus, jeg købte denne forstærker som jeg synes er ganske god:
<a href="
www.carsound.dk/produkt.asp?id=8715&pk=1...SE-5800_Forst%E6rker">
www.carsound.dk/produkt.asp?id=8715&pk=1...SE-5800_Forst%E6rker</a>
Den har 5 kanaler dvs. 4 * 75W (4 OHM) samt 1 * 200W (4 OHM).
PS: Jeg har kun følgende tilbage på min Carisma som kan skabe lidt problemer:
1. Sod i indsugningen
2. Defekt tomgangsmotor
3. Defekt luftmængdemåler
Der er derfor ikke meget tilbage at rode med før problemet evt. er løst. Hvis ovenstående ikke viser sig at være problemet, så ved jeg ikke hvad det kan være da følgende allerede er efterset/skiftet:
1. Tændrør
2. Tændkabler
3. Lambda sonde
4. Benzinfilter
5. Oliefilter
6. Temperaturføler til kølevæske
7. Tryk på benzinpumpe (ingen problemer)
8. Stelledninger
Jeg vil dog nok overveje at få skiftet tandremmen som et sidste forsøg, hvis intet ser ud til at hjælpe. Den er dog skiftet på værksted ved 185.000 og har nu kørt 205.000. Den burde derfor være i orden, men de kan jo sagtens have sat den et hak forkert.