Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg har endnu ikke set en 14 år 10 måneder siden #22536

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg har endnu ikke set en Carisma uden rust i bagskærmene. Det har de ikke gået meget op i.

Håber en autolakør kan bruge Mitsubishi farvekoder, og skaffe maling der passer... så må jeg glasfibre mine bagskærme op... den ene side er VIRKELIG grum. Tror der går hul på, hvis jeg giver mig til at slibe... så, der skal vist noget glasfiber til :(

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det lyder slemt ja. Mine er 14 år 10 måneder siden #22537

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det lyder slemt ja. Mine er begyndt at få lidt overflade rust. Jeg skal derfor bare ordne det inden det bliver slemt.

maling 14 år 10 måneder siden #22538

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
hvis i finder farvekoden på aluskiltet i motorrummet kan de fleste reservedelsfirmaer skaffe en spray der passer ok det gjorde det ved min carisma fik malingen ved fr.eriksen men kan også fåes veg auto g men de havde udsolgt

Tak Brian, dem vil jeg 14 år 10 måneder siden #22539

• TaagMan
Tak Brian, dem vil jeg overveje at køre ind til. Jeg har ikke så langt til randers... 25 km ca... så det er jo ikke så galt.

Hej, har fået skiftet 14 år 9 måneder siden #22540

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Hej, har fået skiftet benzinfiltret, mangler stadig det ved v-remmen osv osv.

Den kører stadig op og ned i omdrejninger, men det hjalp faktisk lidt da jeg skiftede en tændspole på den (Opdagede at nummer 3 var revnet i gummiet da jeg skulle skifte tændrør.)

Nu må jeg lige tjekke om den jeg skiftede den ud med også er strøget, for ellers skal jeg da ud i at skifte en hel del andet. >_<

Men nu har jeg da fået koblet min forstærker til.

bare ærgeligt at den ene JBL højttaler jeg havde købt var i stykker. Så den skal lige ind til reparation imorgen. (piv piv.)

Og desværre skal jeg lige ha fundet en anden forstærker. Der er sgu ikke kanaler nok. (hehe)

Taagman hvor er du fra? Jeg bor ikke så langt fra Grenå :D

Gætter på det var en slem 14 år 9 måneder siden #22541

• TaagMan
Gætter på det var en slem omgang at komme til at skifte bennofiltret?

Ved ikke med dine tændspoler. Jeg har også en tændspole med en revne i gummiet, og de er alle i stand til at kaste gnister fra plastik røret... tror de har bygget det system så det ikke er særlig følsomt. Min kører jo fantastisk nu... kan fint holde den over 16 km/L :D

Du siger den stadig ryger op og ned i omdrejninger. Jeg kan ikke huske det, men dit gasspjæld/indsugningsspjæld. Har du skiftet den? For, som jeg ser det, så kan det være fordi spjældet ikke kan lukke tæt når den står i tomgang... har du tjekket det? At når pedalen er slukket, at spjældet så kan lukke helt tæt?

Ellers, hvis den lukker tæt, så må det næsten være tomgangsmotoren der er busted. Det er den sorte dims der sidder på indsugningsspjældet, midt.. nederst på billedet. Den lukker luft gennem de kanaler (huller) der sidder lige foran spjældet. Den er 100% computer styret.

Hvis den hænger i hegnet.. ikke bevæger sig som den skal, eller der sniger sig falsk luft ind i blandingen, gennem et utæt spjæld eller noget, så går den helt galt med at holde omdrejningerne.

Jeg bor i nærheden af Bjerringbro.

Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder