Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Darupe, Ang. dyser, så vil 14 år 10 måneder siden #22518

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Ang. dyser, så vil jeg tror du kan måle på dem med et ohm-meter, om de er slidt op i hvert fald... jeg ved ikke om jeg kan finde nogle specs for hvad de skal ligge indenfor... kan jeg lige se på i aften

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har også meget glæde af 14 år 10 måneder siden #22519

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg har også meget glæde af svigerfars arbejdsplads. De har en lift jeg kan låne. Og ja, det er meget billigere at fikse selv... og jeg vil hellere selv gøre det, end at lade nogle mekanikere skifte stumper fra en ende af, uden ellers at ane hvad fanden de laver...

Og ja, der skal være en bas i en risma.. Har en 12" med 220 Watt koblet på i mit bagagerum... og det blinker kun lidt når jeg spiller højt :P

Jeg er også gået væk fra 14 år 10 måneder siden #22520

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg er også gået væk fra værksteder. Jeg gider ikke give dobbelt pris for reservedele og derefter være usikker på, om de nu har lavet tingene rigtigt. Der er nogle mekanikere der er fine nok, men desværre er det ikke altid dem der roder med ens bil. Jeg skal også have indkøbt en forstærker når budgettet holder til det, da min MOSFET forstærker i Pioneer radioen slet ikke kan give nok power til mine højtalere. Der er derfor ikke særlig meget bas.

Tilbage til problemet: Jeg renser som sagt hele indsugningen inkl. EGR ventilen, som jeg lidt mistænker for at være problemet. Jeg gider bare ikke satse på det, så derfor får hele indsugningen bare en rensning. Jeg skal nok smide nogle billeder op samt en konklusion når det er gjort.

har fået købt et bennofilter 14 år 10 måneder siden #22522

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
har fået købt et bennofilter til tøsen, så må vi se om det hjælper.

Jeg har en JBL GTO75.2 forstærker, og en 12 tommer bas. Lige nu er bassen koblet hen over baghøjtalerne, så det lyder ikke helt vildt fedt endnu :)
Og nu er det jo feriepenge tid, så det kunne være man skullebruge lidt penge på nogle bedre højtalere når jeg nu er ved det :D

Jeg regner med at købe en DHD 14 år 10 måneder siden #22521

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg regner med at købe en DHD NTX2009 forstærker til min, men jeg bruger en del penge på at istandsætte resten af bilen, så nu må vi se om jeg kan klemme flere penge ud af budgettet. Jeg skal dog lige have fikset det med indsugningen samt jeg får mine 2 ankerplader på mandag, så jeg kan udskifte bagbremserne. De er godt nok også ved at være færdige, hvis man ser hvor rustne både tromlerne og ankerpladerne er. Jeg gider ikke opleve, at bremserne går i stykker på motorvejen eller et tilsvarende sted. Det ville være ganske uheldigt hvis det skete.

Jeg har fået testet mine 14 år 10 måneder siden #22523

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jeg har fået testet mine bremser på rullefeltet på skolen, og den bremser ganske godt, så det behøver jeg ikke at bekymre mig så meget om.

jeg havde ellers fundet en carisma som der blev solgt som dele, og der havde jeg tilbudt at købe fartpiloten. Desværre sprang ejeren fra da han besluttede sig for at flytte den over i hans anden bil. (Øv siger jeg bare! Kunne godt have brugt den på turen til berlin!)

Men jeg må jo hellere få tjekket mine vakuumslanger, skiftet benzinfilter, tandrem og v-rem (det er åbenbart den der skriger, men den er da heller ikke så dyr så det gør noget)

Sjovt nok bliver jeg ikke træt af at lege med bilen. Det kan godt være at den har nogle fejl, men den starter og kører (hvilket er mere end jeg kunne sige om den ford jeg havde før!)

Vedhæftninger:
Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder