Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Det blir noget være svineri 14 år 11 måneder siden #22506

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Det blir noget være svineri med glasblæsningen, men.. det må jo være op til ham der ejer maskineriet til det hehe... jeg fandt ud af at lægge den i blød i benz, og spule den med højtryksrenser var effektivt... de gange der var ned i topstykket klarede jeg med partikelfilter rens... som i øvrigt var meget dyrt...

Jeg ved ikke om man kan skaffe noget andet, og billigere, som er lige så effektivt til at løsne koks... jeg må indrømme at partikelfilterrensen var imponerende... på 20 minutter havde den faktisk opløst det totalt... så det ku slaskes af med en flaskerenser... så brugte jeg noget klæde, vædet i benz, til at tvære det op med... så godt jeg kunne...

Anywho, jeg har smidt album op nu... www.zeion.dk/filer/carismaintake

Alle billederne er der... usorteret, og måske ikke i kronologisk orden... men, der er masser af information, hvis man er i tvivl om hvordan lortet er sat sammen.

www.zeion.dk/filer/carismaintake/afmontering indeholder nogle billeder af ting jeg ku bruge..

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Han glasblæser ting hele 14 år 11 måneder siden #22507

• darupe
  • darupe's profilbillede
Han glasblæser ting hele tiden, så det er ikke et problem at det sviner. Jeg vil dog lige køre en måneds tid endnu, da det føles som om at den er ved at rense sig selv. Den hugger meget mindre her efter 250 km siden skift a lambda sonden. Jeg håber derfor, at problemet næsten forsvinder af sig selv. Den har dog stadig lidt med tomgangen (500 RPM), men nu er den begyndt at gå op på 800 RPM noget oftere. Nu må jeg se :)

Det lyder da godt. Har du 14 år 11 måneder siden #22508

• TaagMan
Det lyder da godt. Har du egentlig prøvet at justere på tomgangsskruen? En GLX'er har nemlig en.

Jeg læste godt noget om, at 14 år 11 måneder siden #22509

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg læste godt noget om, at der sidder en, men at man helst skal holde nallerne væk da den er justeret fra fabrikken af. Jeg har dog overvejet at prøve at skrue den en anelse op. Jeg gider nemlig ikke skille den ad hvis jeg kan undgå det.

Mja, det er nok fornuftigt 14 år 11 måneder siden #22510

• TaagMan
Mja, det er nok fornuftigt nok ikke at pille ved den. Der er jo nok noget fysisk der har ændre sig, siden den ikke passer mere. F.eks. aflejringer i manifolden.

Så kører trofast sku som en 14 år 10 måneder siden #22511

• TaagMan
Så kører trofast sku som en drøm :D Whuhu!

Det var benno filtret! Det var sku så stoppet at jeg knap nok kunne blæse igenem det, selvom jeg gav alt hvad jeg havde i mig... stakkels benno pumpe.

Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder