Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Det lyder sgu godt. så kan 14 år 10 måneder siden #22512

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Det lyder sgu godt. så kan jeg lige tilføje det til de ting der skal gøres.

Og så skal jeg lige tjekke vakuum slangerne, har hørt en lille fugl synge om at det kunne være grunden til at den går ud :D

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det synes jeg lyder som en 14 år 10 måneder siden #22513

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Det synes jeg lyder som en god idé.. jeg smider lige nogle billeder på snarest.

Jeg an anbefale dig at tage vacuum slangerne på samme tid... for du skal skille meget af, for at komme til benno filtret.... og så er det nemmere at tjekke slanger der... og når jeg mener tjekke, så tjek at de er tætte, uden revner, og at der er hul igennem...

Jeg kan også anbefale dig at tage gasspjældet af, og sørge for at få soppet kanalerne godt til i benno, og få dem renset ud.. der var meget snask i min.

Jeg "burde" ha' fået skiftet 14 år 10 måneder siden #22514

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg "burde" ha' fået skiftet benzinfilter på værksted for nyligt, det var i hvert fald en af opgaverne og det står på fakturaen. Det hjalp dog ikke på min, men jeg får blæst indsugningsmanifolden igennem på tirsdag eller onsdag, hvor jeg ved samme lejlighed skiller gasspjældet ad og renser det totalt. Så kan jeg nemlig også lige give tomgangsmotoren lidt tæsk så den makker ret igen

Jeg håber sku det lykkedes 14 år 10 måneder siden #22515

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg håber sku det lykkedes jer begge to, for en Carisma er bare en dejlig bil når den kører som den skal :D

Darupe, jeg lavede jo så det nummer at rense indsugningen ud, og så ku den lige pludselig ikke levere nok benno, så måske det kommer til at hjælpe dig alligevel, selvom du aldrig finder ud af det :P

Håber din indsugning er nem at få af. Den er ikke kun sjov på en GDI.

Den er mega lille på en alm. 14 år 10 måneder siden #22516

• darupe
  • darupe's profilbillede
Den er mega lille på en alm. 1,8. Generelt er det lige før, at man kan gemme sig i motorrummet på sådan en. Jeg har dog været snart alt igennem og er derfor nået til følgende 3 resterende ting:

1: Vakuum slanger
2: Træt indsprøjtningsdyse
3: Sod i indsugningen

Sidst jeg åbnede gasspjældet, der var der faktisk meget sod. Jeg tog så det værste og gav den noget Abcon Instant Power, men jeg tror den ser endnu værre ud inde i selve manifolden. Det er derfor jeg lige prøver med den del først, især da de eneste omkostninger bliver nye pakninger

det er sgu dejligt at jeg 14 år 10 måneder siden #22517

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
det er sgu dejligt at jeg bare kan tage min bil ind på skolen's værksted. så er det lidt billigere at lave alt det her selv. :D

Uha, skal også have lavet noget ved anlægget. En af mine kammerater skaffede mig en forstærker som jeg lige skal have koblet til min bas. Så kan jeg nok begynde at køre på bas-fremdrift istedet for. XD

Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder