Hey darupe, havde ikke set du ikke havde en GDI. Jeg synes du skal vippe gasspjældet og lyse ind i manifolden, inden du gir dig til at afmontere skidtet... det burde jo ikke været et problem på en GLX overhovedet... jeg æder også mine ord med omdrejningerne så, for jeg tror ikke de har fjættet med effektiviteten på en GLX'er... men, jeg ved med GDI'en at tomgangen varierer meget... og at det, i hvert fald på min, passer med det jeg læser ud af ECU'en med mit kabel. Der er en target idle rpm, og en idle rpm, og de er altid meget tætte på hinanden.
Jeg har lidt mistanke til pakningen ved gasspjældet. Det var revet lidt i stykker og jeg supplerede med lidt flydende pakning. Jeg tænkte ikke over at give den tid til at hærde, så det kan være vacuum'et har suget det væk, så der kommer falsk luft forbi, og så passer det jo ikke, hvad luftmængde måleren siger.
Hov forresten... var jo blevet totalt vant til klaverspilleriet fra ventilerne... faktisk så meget, jeg ikke lagde mærke til at det var forsvundet... tihi..
Jeg håber jeg får løst det problem der, for den virkede brilliant lige efter jeg havde fået gang i den, og så blev den bare ringere og ringere. Det ku godt tyde på noget falsk luft... og noget pakning der er blevet flået væk. Nogen der ved hvor man får sådan en til gasspjældet?
Havde også tænkt på pløkkene... det hele har været pladret lidt til, så hvis der er faldet noget gunk ned oveni dem... det måske ku gi nogle uheldige krybestrømme... men hva faen... når jeg lige får en pløk fjerner der kan gå i det bette hul, så skal jeg lige have dem op, og poleret.
Det er sku sjovt nok med nogle lavpraktiske problemer. En datatekniker nørd som mig, sidder jo normalvis bare og klaprer løs på et tastatur.