Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg har også lært lidt. Det 14 år 11 måneder siden #22500

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg har også lært lidt. Det kan jeg lige så godt dele med jer, så i kan gøre det lidt hurtigere ;)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ny udvikling. Jeg kørte den 14 år 11 måneder siden #22501

• TaagMan
Ny udvikling. Jeg kørte den var i dag.. gik egentlig perfekt, men tænkte... den dersens ServiceRens 4, den skal da også lige gennem svinet... og nu vil den ikke æde fuld pedal mere... den gir sig til at 3 cylindre når jeg maser den i bund... har ikke nogen anelse om hvorfor faen den gør det. Den har aldrig gjort det før. Jeg tror lige jeg vil se tændrørene efter, og få dem blæst rene. Jeg var vist lidt hård ved dem i går tøhø... men, der skal en grotesk lille tændrørsfanden til, og sårn en har jeg ikke lige på mig.... æih!

Er der nogen af jer andre der har oplevet fuld pedal problemet?

Ikke lige mig bekendt. Måske 14 år 11 måneder siden #22502

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Ikke lige mig bekendt. Måske gav du den for meget af det gode?

Efter at have set TaagMan's 14 år 11 måneder siden #22503

• darupe
  • darupe's profilbillede
Efter at have set TaagMan's billeder, så har jeg valgt at få min manifold glasblæst i stedet for, så jeg sparer noget tid. Jeg vender derfor tilbage efter pinse med en lille update angående hakken/lav tomgang. Jeg skifter måske også lige indsprøjtningsdyserne, men jeg skal lige se hvad de koster (bestiller fra udlandet så jeg ikke bliver ruineret).

PS: Husk at jeg ikke har en GDI motor, men at jeg oplever mange af de samme problemer

Hey darupe, havde ikke set du 14 år 11 måneder siden #22504

• TaagMan
Hey darupe, havde ikke set du ikke havde en GDI. Jeg synes du skal vippe gasspjældet og lyse ind i manifolden, inden du gir dig til at afmontere skidtet... det burde jo ikke været et problem på en GLX overhovedet... jeg æder også mine ord med omdrejningerne så, for jeg tror ikke de har fjættet med effektiviteten på en GLX'er... men, jeg ved med GDI'en at tomgangen varierer meget... og at det, i hvert fald på min, passer med det jeg læser ud af ECU'en med mit kabel. Der er en target idle rpm, og en idle rpm, og de er altid meget tætte på hinanden.

Jeg har lidt mistanke til pakningen ved gasspjældet. Det var revet lidt i stykker og jeg supplerede med lidt flydende pakning. Jeg tænkte ikke over at give den tid til at hærde, så det kan være vacuum'et har suget det væk, så der kommer falsk luft forbi, og så passer det jo ikke, hvad luftmængde måleren siger.

Hov forresten... var jo blevet totalt vant til klaverspilleriet fra ventilerne... faktisk så meget, jeg ikke lagde mærke til at det var forsvundet... tihi..

Jeg håber jeg får løst det problem der, for den virkede brilliant lige efter jeg havde fået gang i den, og så blev den bare ringere og ringere. Det ku godt tyde på noget falsk luft... og noget pakning der er blevet flået væk. Nogen der ved hvor man får sådan en til gasspjældet?

Havde også tænkt på pløkkene... det hele har været pladret lidt til, så hvis der er faldet noget gunk ned oveni dem... det måske ku gi nogle uheldige krybestrømme... men hva faen... når jeg lige får en pløk fjerner der kan gå i det bette hul, så skal jeg lige have dem op, og poleret.

Det er sku sjovt nok med nogle lavpraktiske problemer. En datatekniker nørd som mig, sidder jo normalvis bare og klaprer løs på et tastatur.

Jeg har allerede prøvet at 14 år 11 måneder siden #22505

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har allerede prøvet at rense selve gasspjældet ved bare at åbne det, men der er alligevel for meget sod/snavs til, at jeg kan få det hele ud. Jeg tror derfor også der sidder meget inde i manifolden og ved at skille den ad, kan jeg også udskifte indsprøjtningsdyserne. Så skulle den meget gerne få en del af sin ydelse tilbage, selvom jeg synes den så småt bliver bedre og bedre efter at lambda sonden blev udskiftet. Der er dog noget med tomgangen, for når den er varm og jeg starter, så går den op på ca. 1200 RPM og falder så drastisk til 100-200 RPM. Ved de lave RPMs bliver den selvfølgelig MEGET støjsvag, men så lige pludselig går det op for den, at den altså skal skrue lidt op. Det virker derfor som om, at computeren prøver at indstille noget, men at en sensor etc. ikke svarer rigtigt / gør hvad den bliver bedt om. Jeg har allerede fået undersøgt stepmotoren og den virker som den skal. Jeg har også prøvet med en helt ny luftmængdemåler samt udskiftet kølevæskens temperatur sensor. Jeg er derfor nået frem til indsugningen, hvor det enten er sod/snavs eller en utæthed. Da jeg ikke betaler for glasblæsningen, så kan jeg lige så godt få det gjort når nu den skilles ad alligevel.

Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder