Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

1.8 GDI Tomgang???? 15 år 5 måneder siden #22338

• Numan
  • Numan's profilbillede
Hej,

Jeg har en Carisma 1,8 GDi fra 10/2000 ca. føre sommer udskiftning af gasspjældhuset begyndt at lave ballade i tomgang. Den kører fra lige knap 0,8 omdrejninger op til 1400 og ned igen. lige samme en lille barn leje med med speederen.

Dem der har skiftet gasspjældhuset de har været mitsubishi autoværksted mange år, de kan ikke finder ud af hvor fejlen er.

Hjælp Hjælp Hjælp Hjælp Hjælp hvad skal jeg gøre...

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har en skummel 15 år 5 måneder siden #22339

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jeg har en skummel fornemmelse om at det har noget med strømmen at gøre. Hvis jeg slukker klima-anlægget, så ryger den op i omdrejninger og holder fint.
derudover falder lysstyrken i lygter og pærer hvis jeg f.eks holder koblingen nede under kørsel.
Kunne være generator remmen eller kullene der skulle kigges på.

#31 jeg er kommet til den 15 år 5 måneder siden #22340

• darupe
  • darupe's profilbillede
#31 jeg er kommet til den samme konklusion. Jeg har hørt op til flere sige at de har fået skiftet gasspjældhuset uden at det løste problemerne. Da jeg har det samme problem med, at tomgangen falder ved brug af mange "instrumenter", vil jeg også hellere skyde på at det er strømmen den er gal med. Jeg vil derfor tage mig tid i ferien til at gå alle ledninger i gennem og prøve at skifte kul på generatoren. Jeg tror dog det er stelforbindelserne den er gal med, så det er nok der jeg starter.

ja jeg har lyst til at køre 15 år 5 måneder siden #22341

• Numan
  • Numan's profilbillede
ja jeg har lyst til at køre ind i væggen...

Ellers en god bil køre rigtige godt bruge ikke så meget bensin...

Plasse fortal mig hvad jeg skal gøre

Numan, prøv at hold øje med 15 år 5 måneder siden #22342

• darupe
  • darupe's profilbillede
Numan, prøv at hold øje med (hvis muligt) om der er forskel på hvilket slags vejr du kører i. Jeg har lagt mærke til at min bliver mest sløv i regnvejr, hvilket kunne tyde på at strømmen forsvinder. Motoren fortsætter nemlig uden problemer, selv når omdrejningerne nogen gange går helt ned på 200 rpm inden den skynder sig op på mindst 500 rpm igen. Hvis jeg var dig ville jeg derfor også prøve at undersøge, om nogle af dine kabler har mistet isoleringen. Det ville også være en god idé at undersøge, om din kilerem evt. er for stram.

Hvis intet af det virker, så ville jeg nok også prøve at skifte kul på din generator. Jeg har dog tænkt mig at gøre dette samt ovenstående inden længe, så hvis du ikke har mod på det kan du evt. vente på resultatet. Min går heldigvis aldrig ud, men jeg hader lav tomgang. Jeg har dog ikke det problem med, at omdrejningerne stiger fra 800 til 1400. Det er kun tomgangen der falder til 500 rpm når den er varmet op.

Numan, prøv at se om det er 15 år 5 måneder siden #22343

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Numan, prøv at se om det er strømmen den er gal med?

Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder