Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

ja dem har jeg skiftet 14 dag 15 år 4 måneder siden #22350

• Numan
  • Numan's profilbillede
ja dem har jeg skiftet 14 dag siden hjælp det ikke =((((((

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Som opsummering, ser det ud 15 år 4 måneder siden #22351

• darupe
  • darupe's profilbillede
Som opsummering, ser det ud til at folk har prøvet følgende:

1. Rense gasspjæld / montere et nyt
2. Rense/undersøge indsugning
3. Skifte tændrør
4. Skifte benzinfilter
5. Skifte batteri
6. Skifte/justere kilerem
7. Skifte luftfilter også med K&N/Green Filter indlæg

Personligt har jeg selv lagt mærke til at bilen opfører sig værre i dårligt vejr end i solskinsvejr. Problemet er bare, at den ikke ser ud til at blive påvirket af voldsom regn, men snarere temperaturen eller luftfugtigheden. Jeg vil derfor ikke skyde på, at det er ledningsnettet der decideret er utæt, men nærmere en sensor som leverer forkerte værdier.

Jeg ved umiddelbart ikke, om der er nogen med dette problem (undtagen det med tomgang der hopper fra 800-1400 rpm), der har prøvet at montere ny luftmængdemåler? Jeg vil dog personligt prøve at undersøge ventilen til tomgangen i gasspjældet. Dernæst vil jeg bare som forsøg prøve at montere en ny lambda sonde, selvom jeg også mener en anden har prøvet dette. Hvis jeg så stadig ikke ud fra ovenstående liste har fundet løsning, vil jeg prøve at skifte kul på generatoren. Dernæst skifte indsprøjtningsventilen (har en GLS, så det koster ikke en formue).

Det der undrer mig mest, er at der er så mange Carisma'er der har dette problem, men ingen værksteder ser ud til at kunne løse fejlen. De skifter bare alting indtil man til sidst er heldig at det fungerer. Kan det virkelig passe, at ingen ved præcis hvorfor denne fejl opstår altså det med lav tomgang / lys der blinker når der kobles ud?

*** UPDATE ***

Den indsprøjtningsventil passer desværre ikke 100% på carisma'en, så den dropper jeg. Jeg vil da også mene, at det ikke er den der er synderen.

da jeg havde min carisma 15 år 4 måneder siden #22352

• Billen
  • Billen's profilbillede
da jeg havde min carisma kørte jeg altid kun på v-power 99 okt. det har også hjulpet på en del af mine problemer med at den trak ujævnt og drillede i tomgang.

når den var for slem med tomgangen nulstillede jeg så styreboksen og det hjalp så også på en del af hakkeriet i en periode.

men generelt er en GDI bare ikke den bedste motor mht jævn og problemfri kørsel, vi købte vores med 186000 km på tælleren og solgte den da den havde kørt 215000 og det var ikke blevet bedre med tiden de der småproblemer.

Jeg kører altid på V-Power, 15 år 4 måneder siden #22353

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg kører altid på V-Power, men jeg har stadig lav tomgang. Hvis jeg så nulstiller computeren, så fungerer tomgangen lige indtil jeg har kørt en anelse og så kobler ud. Derefter bliver tomgangen lav igen.

Jeg vil som sagt prøve at skifte lambda sonden, benzin filteret og ordne stelforbindelserne. Hvis jeg så også får fat på en indsprøjtningsventil der passer, så prøver jeg da også lige at skifte den.

jeg har også kørt på V-power 15 år 4 måneder siden #22354

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
jeg har også kørt på V-power de sidste 4 tankninger. Og dere r ikke meget forskel at spore i de små ryk.

Jeg tror jeg vil skifte benzinfilteret, og se om det kan gøre noget :)

Ang. den lave tomgang, så dykker den kraftigt når der bliver brugt strøm, så jeg vil tjekke kullene her i weekenden for at se om de kunne trænge til et skift. Og som sagt, så piver min kilerem også, så jeg tror også den skal have et skift. men 400 kr til en kilerem i julemåneden! puhadada!

400 kr. for en kilerem? Jeg 15 år 4 måneder siden #22355

• darupe
  • darupe's profilbillede
400 kr. for en kilerem? Jeg giver kun ca. 100-149 for en Goodyear kilerem. Er det Mitsubishi priser du går efter? :)
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder