Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Min far og jeg vil prøve at 15 år 5 måneder siden #22332

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Min far og jeg vil prøve at tage et kig på om der er noget med dynamoen, når den nu mister strøm. Det ser nemlig ud til at kileremmen ikke fejler noget. så må man jo gå et trin op :D

jeg har forresten smidt nogle billeder op "vise-frem" afdelingen, hvis der er interesse i at kigge på den :)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg har lige fået af vide på 15 år 5 måneder siden #22333

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har lige fået af vide på værkstedet, at det er stepmotoren i mit gasspjæld den er gal med. Der er ingen elektriske fejl, så de må antage at der bare er kommet mekanisk slid efter alle de år. Jeg tror dog ikke det skiftes foreløbig, da de ikke lagde skjul på at et nyt gasspjæld ikke var helt billigt. Jeg vil dog alligevel tage et kig på det selv for at se, om det er sodet til eller bare har en fejl der kan rettes.

Det kan også være 15 år 5 måneder siden #22334

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Det kan også være temperaturføleren

Ang carisma 15 år 5 måneder siden #22335

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
Sårn efter hvad jeg kan se og ved er der vel ikke en "stepmotor". Der er et gasspjældpotensiometer og en ventil som leder luft omkring gasspjældet for at styre omdrejningerne. Ventilen har jeg haft adskildt og rengjort på min men det hjalp "måske" lidt, men forsker videre

et gasspjæld til en carisma 15 år 5 måneder siden #22336

• Billen
  • Billen's profilbillede
et gasspjæld til en carisma 1,8 gdi fra 2000 koster ca 5500 + moms

ang ang 15 år 5 måneder siden #22337

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
Brian Juncher skrev:

Sårn efter hvad jeg kan se og ved er der vel ikke en "stepmotor". Der er et gasspjældpotensiometer og en ventil som leder luft omkring gasspjældet for at styre omdrejningerne. Ventilen har jeg haft adskildt og rengjort på min men det hjalp "måske" lidt, men forsker videre

har også skiftet temp.føler ingen videre forandring

Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder