Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: billigste måde at få flere heste ud af carisma'en

billigste måde at få flere heste ud af carisma'en 21 år 2 måneder siden #6443

• 's profilbillede
som jeg har skrevet...turbomotor er et udemærket firma

HVIS du kan finde ud af at kører bil!! det vil sige, hvis du tror at den konstant kan trykkes af med et turbo kit til

din bil fra turbomotor til 12000,- kommer du til at brænde kværnen af. den skal køres med omtanke da det er en

ladeluftkøler fra en gammel varevogn, en lader fra en ældrer bil, og enten et rigtigt mf2 system (som er det eneste

der holder, hvis du kan lig din motor!!) eller en modificering af din nuværende CPU.

kittet vil koste ca 12kg

til din bil. det er en rimelig standard pris for en billigt turbokit. manifolden er ikke en speciel turbomanifold, så

vidt jeg husker, men turbo'en påsvjest din originale manifold. men det gode ved kittet er at det er relativt nemt at

afmontere mht. syn.

men husk de nye tuningsregler!!! hvis du bliver stoppet med eftermonteret turbo bliver

bilen konfiskeret, og det er ligemeget om den kun kører med en effekt forøgelse på 1% og hvis den så skal godkendes

med turbo'en kræver det en Emisionsattest, til den nette sum af 70.000,- hos teknologisk institut :shock:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

billigste måde at få flere heste ud af carisma'en 21 år 2 måneder siden #6444

• 's profilbillede
okay, det giver noget at tænke på!! jeg er meget glad

for min motor og jeg vil helst ikke have at den bliver brændt af:)
Det kan godt være jeg skal holde mig til

"almindelig" tuning, manifold, knast og sån. Det har jeg også hørt kunne give meget hvis det bliver sat ordenligt

sammen. Den form for tuning er vel også sundere end at montere en turbo, (det ved jeg ikke??)
Det kunne heller ikke

være så fedt at få sin bil konfiskeret!

jeg kan høre at der er mange forskellige meninger om hvad man skal

vælge?

billigste måde at få flere heste ud af carisma'en 21 år 2 måneder siden #6445

• 's profilbillede
sundere...ja, da du ikke rigtig kan få motoren til at

brække sig på samme måde, men på ingen måde bedere! N/A tuning bruger pisse meget benz, det gør turbo ikke

nødvendigvis.

jeg ville klart vælge en turbo løsning, bare husk at køb et benzinstyringsprogram/MF2 og få

sænket kompressionen. så er der ikke noget problem, man skal bare vide hvad en turbo indebærer, og sørger for at

starte med at forstærker de dele de kræver. men hvis du vælger en turbo løsning og MF2, og holder den på 05 bar, er

der ikke nogen problemer. hvis du blot ikke kører det til maks omp KONSTANT!

der skal turbo på min lancer, men

jeg vælger at finde en blok med sprøjt og nye stempler og lejer. så er man rimelig sikker....

billigste måde at få flere heste ud af carisma'en 21 år 2 måneder siden #6446

• 's profilbillede
nå okay,

Hvis man skal til at købe et

benzinstyringsprogram/MF2 og turbo så bliver det vel også pænt dyrt?
Hvad er de dele der kræver at blive

forstærket?
hvis jeg holder den på 0,5 bar, hvor meget vil jeg så ca få ud af at montere turbo?
jeg snakkede

engang om nogen nede i bilxperten, der var spørgsmålet om den overhovedet kunne få benzin nok fordi det var en GDI og

styreboxen ikke er program bar. Så jeg ved ikke om det overhovedet er muligt at få turbo på den! og om det kan betale

sig i kr o øre!

TAk for de hurtige svar.

billigste måde at få flere heste ud af carisma'en 21 år 2 måneder siden #6447

• 's profilbillede
priest skrev:
nå okay,

Hvis man

skal til at købe et benzinstyringsprogram/MF2 og turbo så bliver det vel også pænt dyrt?
Hvad er de dele der kræver

at blive forstærket?
hvis jeg holder den på 0,5 bar, hvor meget vil jeg så ca få ud af at montere turbo?
jeg

snakkede engang om nogen nede i bilxperten, der var spørgsmålet om den overhovedet kunne få benzin nok fordi det var

en GDI og styreboxen ikke er program bar. Så jeg ved ikke om det overhovedet er muligt at få turbo på den! og om det

kan betale sig i kr o øre!

TAk for de hurtige svar.

nej, du kan få det lavet hos

f.eks turbomotor, og så betaler du bare lidy extra for et MF"´2 system. Bilxperten ved INTET om tuning af biler, og

vil altid sige at det ikke kan lade sig gøre, hvis de ikke kender til det. MF2 er istedet for for din originale

styrebox. det er via den du indstiller benzinmængden. og ALLE biler kan der eftermonteres turbo på. med MF" skal du

nok betale mzx 14kg hos turbomotor. og med 0,5 bar, ca 50hk extra skal det nok holde, hvis du kører med omtanke...

billigste måde at få flere heste ud af carisma'en 21 år 2 måneder siden #6448

• 's profilbillede
Det her lyder af noget:)

Jeg troede faktisk at

det var dyrere at udskrifte den originale styrebox!
hvis jeg nu tager til turbomotor og får det lavet er der så

noget jeg skal være opmærksom på alså fra hvilken biler de brugte dele komme fra og sådan noget.

Du har hele

tiden skrevet at hvis han køre med omtanke eller ikke kører det til maks omp KONSTANT, det betyder vel ikke at de ikke

kan få noget gas, man skal da også kunne mærke turbo'en.

MVH Emil
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder