Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: GDI vil ikke starte, når den er varm.

Ja, GDI motoren giver folk en 13 år 8 måneder siden #25547

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, GDI motoren giver folk en del problemer. Jeg er fint tilfreds med min 1,8 SOHC, selvom man da altid gerne vil ha' flere hk/bedre moment.

Der er ikke andet at gøre med GDI motorer end at rense dem grundigt og så prøve at holde det ved lige ved at rense indsugningen med diverse midler mindst hver 3. måned. Desværre kommer problemet jo igen selv ved at gøre dette, men i det mindste udsættes den grundige rensning.

Jeg håber du får løst problemet, i det mindste en midlertidig løsning.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

gdi 13 år 8 måneder siden #25548

• Brian Juncher
  • Brian Juncher's profilbillede
bloker egr der har jeg gjort på min

Kan det dog være ecu,en (motorstyringen) 13 år 8 måneder siden #25549

• Morfarben
  • Morfarben's profilbillede
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt"><font size="3" face="Times New Roman">Og ja, så kan man selvfølgelig ikke lade være med at prøve alverdens ting på den Space Star. Jeg faldt over en side på mitsubishi.com, hvor en bruger havde haft lignende problemer med sin GDI-motor, og hvor problemet var gaspedalen, eller rettere, gaspedalens vandring, som åbenbart af en eller anden grund ikke gik helt tilbage (op), og derfor registrerede styringen, at nogen trådte på pedalen, hvorfor den ikke ville starte. Ud og kontrollere gaspedal-potentiometeret. Det var selvfølgeligt i orden, men når jeg nu var der, kunne jeg jo måle det igennem. Alt ok, ind og prøve at starte, starter med besvær, ingen ændring, kører tomgang et par minutter, 1100-1200 omdr. Falder til 750-800 omdr., men begynder herefter at stige igen, til ca 1500-2000 omdr. Uden der er rørt ved gaspedal. Mønsteret er som inden jeg tjekkede gaspedal pot-meteret. Normalt har bilen så stået sådan i ca 20 minutter, hvorefter den går i stå, og så ikke er til at starte, før den igen bliver kold.</font>

<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt"><font size="3" face="Times New Roman">Det havde jeg ikke lyst til at vente på, så jeg stopper motoren med nøglen. Så prøver jeg at starte den igen, og den springer omgående i gang, 750-800 omdr. Ganske som den skal. Jeg prøver et par gange til, stoppe motoren, starte igen uden problemer. Mig ud at køre en tur. Fin trækkraft, fin tomgang, alt er ok. Hjem med bilen i carporten, står ca. 5 minutter. Så må jeg lige prøve igen, og så vil den jo ikke starte igen. Normalt tror jeg ikke på trolde og nisser, men måske er jeg ved et grænsetilfælde her. Alle gode ideer er velkomne, og en tak til dem der allerede har bidraget med viden og erfaring</font>

<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt"><font size="3" face="Times New Roman">MVH Morfarben</font>

traktor 13 år 8 måneder siden #25551

• tor9999
  • tor9999's profilbillede
Jeg er klar over at det er lidt off-topic men jeg prøver alligevel. vores have diesel havetraktor er meget underlig. når vi prøver at starte den fra kold reagerer den nogle gange slet ikke den lyser bare og startermotoren siger ikke et pip. og andre gange starter den perfekt. den har været til mekaniker adskillige gange men fejlen er der stadig nogle ideer?

Jamen, jeg har lige repareret 13 år 8 måneder siden #25552

• Morfarben
  • Morfarben's profilbillede
Jamen, jeg har lige repareret min Avensis for præcis det problem. På den var det kontakten i låsen (ratlåsen), som var defekt. Forøvrigt et kendt problem på Toyota biler 1997-2003. Og ja, det er nok lidt uden for overskriften, men kan det hjælpe, er det jo fint.

Med venlig hilsen

Morfarben

traktor 13 år 7 måneder siden #25550

• tor9999
  • tor9999's profilbillede
Jeg er klar over at det er lidt off-topic men jeg prøver alligevel. vores have diesel havetraktor er meget underlig. når vi prøver at starte den fra kold reagerer den nogle gange slet ikke den lyser bare og startermotoren siger ikke et pip. og andre gange starter den perfekt. den har været til mekaniker adskillige gange men fejlen er der stadig nogle ideer?
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden af tor9999.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder