Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Gasspjæld rensnig ved Carisma GLS

Gasspjæld rensnig ved Carisma GLS 14 år 5 måneder siden #4064

• 's profilbillede
Hej,
Jeg har et problem ved min Carisma GLS, hvor omdrejningen ved kold start er meget lav, og motoren slukker hvis jeg ikke give gas før den når en højere temperatur. Jeg har hørt at man skal IKKE rense gasspjældet for sådan en GLS model, og problemet kan være af andre årsager såsom temperatur føleren. Desuden når temperaturen kommer op på vis tilstrækkelig niveau, er omdrejningen ved tomgang er stadig lav ca. 200, men motoren standser ikke.
Jeg vil gerne spørge jer udfra jeres erfaringer med en evt. GLS model om hvad problemet skyldes og hvordan jeg kan løse fejlen.
På forhånd tak.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Der er intet galt i at rense 14 år 5 måneder siden #24918

• darupe
  • darupe's profilbillede
Der er intet galt i at rense gasspjældet, men typisk er det ikke der problemet opstår på en GLS (kun GDI). Det er nærmere temperaturføleren til kølevæsken eller en defekt luftmængdemåler, som du også selv nævner. Temperaturføleren til kølevæsken koster fra 69-149 kr. afhængig af hvor du køber den (den til 69 fra thansen virker helt fint). En luftmængdemåler koster dog over 5000 her i danmark og ca. 3300 i udlandet. Lav tomgang ved kold start er dog typisk pga. en af de to sensorer, så jeg ville nok prøve at udskifte den til kølevæsken og evt. rense gasspjældet. Jeg har selv lav tomgang på min 1.8 GLS, men det skyldes at min generator ikke har det så godt mere. Der er derfor mange ting din også kan fejle, men prøv at start med at udskifte temperaturføleren til kølevæsken.

Jeg har spurgt Thansen om 14 år 5 måneder siden #24919

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Jeg har spurgt Thansen om temperatursensoren, men de siger at de sælger ikke en temperatursensor til Carisma. Kan du huske hvornår eller hvor du har sidst købt sådan en sensor?
Tak

Typisk dem. Du finder den 14 år 5 måneder siden #24920

• darupe
  • darupe's profilbillede
Typisk dem. Du finder den her:

<a href="www.thansen.dk/products.asp?c=4458592444&n=492845626">www.thansen.dk/products.asp?c=4458592444&n=492845626</a>

Den passer også til 1.8 modellen (bruger den på min). Jeg garanterer dog ikke at den passer på den nye model (facelift).

Lige en lille ændring. Jeg 14 år 5 måneder siden #24921

• darupe
  • darupe's profilbillede
Lige en lille ændring. Jeg kan se at du ikke har problemer med måling inde i bilen (nålen til temperaturen). Jeg vil derfor fraråde dig at købe en ny sensor, da det ikke løser dit problem. Du kan prøve at rense gasspjældet, da det sagtens kan være stoppet til (sker dog sjældent på GLS). Hvis det ikke hjælper, så er det muligt at hæve tomgangen via en luftskrue på gasspjældet. Det kan du så prøve efter rensning og så køre en tur for at se, om motoren hukker eller på anden vis ikke kører optimalt. Hvis den ellers kører fint med den løsning, så kør med det :)

Tak for dine svar darupe, Jeg 14 år 5 måneder siden #24922

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Tak for dine svar darupe,
Jeg har tidligere hævet tomgangen, men så begynder den at falde igen efter nogle dage, og småt helt ned til ca 200. Jeg vil i første omgang starte med at rense gaspjældet og hvis det ikke hjælper skifter temperaturføleren. Jeg har ikke problem med at kunne læse hvor højt er vand temperaturen i radiatoren, har tidligere haft problem med at kablet blev afbrudt men nu sidder den fast igen.

Jeg rang også til Thansen men fik det samme svar at de sælger ikke sådan følere!!! de gider ikke lave noget derind!
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder