Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Gasspjæld rensnig ved Carisma GLS

Prøv at læg mærke til om 14 år 5 måneder siden #24923

• darupe
  • darupe's profilbillede
Prøv at læg mærke til om tomgangen ændrer sig i takt med vejret. Hvis du oplever en mærkbar forskel, så er det nok din luftmængdemåler den er gal med. Der er desværre mange der har lidt knas med tomgangen på Carisma. Hos nogen er det tomgangsmotoren i gasspjældet og hos andre noget helt andet. Det er derfor svært at sige præcis hvor din har et problem henne. Jeg har selv udskiftet rigtig mange ting og fodret den med rense additiver. Det har dog ikke hjulpet, men nu har jeg målt strømkredsen og der har jeg fundet store udfald. Jeg går derfor ledninger igennem fra generator til batteri når jeg monterer min nye generator. Mit batteri bliver også sat til en lader så det har 100 % power. Det håber jeg løser problemet med min, men ellers er det endnu en ting jeg har undersøgt og repareret / udskiftet.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tomgangen ændrer sig ikke i 14 år 5 måneder siden #24924

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Tomgangen ændrer sig ikke i løbet af året pga. temperatur forskellen, det eneste forskel der fremkommer er at den tid motoren når arbejdstemperaturen i kolde perioder er længere, men ellers ligger omdrejningen på ca 2-300. Da jeg købt bilen for over 2 år siden var det ikke problem med omdrejningen, det opstod først et par måneder efter købet. Generatoren blev skiftet af forhandleren samt tændspoleren og tændrører.

Hvordan kører bilen generelt? 14 år 5 måneder siden #24925

• darupe
  • darupe's profilbillede
Hvordan kører bilen generelt? Hukker den, er den meget sløv eller er der andet der er underligt ved den i forhold til da du fik den (udover tomgangen selvfølgelig) ?

Bilen kører ok, det eneste 14 år 5 måneder siden #24926

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Bilen kører ok, det eneste jeg oplever fra den gang jeg købt den er at den hukker, og omdrejningen er lav. Ellers jeg er meget glad for den, den har ikke givet mig noget bøvl i den tid jeg har haft den.

Hvis den umiddelbart kører 14 år 5 måneder siden #24927

• darupe
  • darupe's profilbillede
Hvis den umiddelbart kører fint nok, så kan jeg kun se tomgangsmotoren som værende problemet. Det kan selvfølgelig også være vacuum fejl, men der skal du nok have et værksted til at teste det.

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder