Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma - Støddæmpere

Carisma - Støddæmpere 14 år 6 måneder siden #4032

• darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, da jeg nu har været ret uheldig med min KW Variant 1 INOX undervogn, som er død og jeg kæmper lidt med garanti, så vil jeg høre hvad folk kan foreslå af standard støddæmpere. Jeg har kigget på både Monroe og Gabriel. Jeg er også interesseret i hvilken producent jeg skal gå efter hvad angår fjedrene. Jeg ved at Monroe både laver støddæmpere og fjedre, men prisen er så også en del højere. Er de virkelig bedre end f.eks. Gabriel støddæmpere med Spidan fjedre?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Carisma 14 år 6 måneder siden #24857

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hej Er der noget jeg har overset? Jeg kan ikke se hvilken model/årgang du søger dele til. Jeg kan se at Carismaen er i følgende varianter:
1,6- 1,6 16V- 1,9 TD: 5.95 - 2.99
1.8 - 1,8 GDi: 5.95 - 2.99
1.6 16V -1,8 GDi, 1,9 TD: 3.99 -
Mvh. Ernst L.
se evt. min hjemmeside logst.dk

Hej Ernst. Det er ikke delene 14 år 6 måneder siden #24858

• darupe
  • darupe's profilbillede
Hej Ernst. Det er ikke delene jeg søger pt, men nærmere folks erfaringer med de forskellige producenter. Jeg har dog valgt at gå efter nogle KYB Excel-G, men jeg er stadig interesseret i anbefalinger angående fjedre. Umiddelbart bliver det nogle Spidan fjedre, medmindre nogen siger jeg skal holde mig langt væk fra dem.

Hvad angår bilen, så er det en Carisma 1.8 GLS '97 (Hatchback), men det er den model der blev produceret frem til 4. måned 1997 og ikke den der kom i 5. måned 1997. Der er åbenbart forskel på fjedrene, da Monroe, Spidan m.fl. laver fjedre specifikt til den model der udgik i 4. måned 1997.

Det blev til nogle KYB 14 år 5 måneder siden #24859

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det blev til nogle KYB Excel-G, KYB manchetter/stopklodser og Spidan standard fjedre (gider ikke sænkning mere). Delene skulle være her på fredag, så det bliver jo spændende om fjedrene er de store kæmpe fjedre den havde på fra fabrikken eller om det er de små latterlige fjedre som mange forhandlere sælger til hatchback selvom de ikke er stabile nok. Jeg håber selvfølgelig på det første da de netop er bestilt ud fra Mitsubishi numrene.

Her er lidt billeder af de 14 år 5 måneder siden #24860

• darupe
  • darupe's profilbillede
Her er lidt billeder af de nye dele, som bliver monteret på bilen i dag. Inden montering tager jeg lige billeder af de nye dele ved siden af min KW gevindundervogn, så folk kan se hvor stor forskel der er. Jeg vil aldrig anbefale KW V1 INOX til folk med hatchback modellen af Carisma, da de simpelt hen er for ustabile. Støddæmperne virker gode nok, men KW har åbenbart ikke gennemtestet fjedrene til en hatchback. De burde dog være fine nok til sedan, som de egentlig også kun er lavet til selvom KW påstår at de også er gode nok til hatchback.

Vedhæftninger:

Så er støddæmperne samlet og 14 år 5 måneder siden #24861

• darupe
  • darupe's profilbillede
Så er støddæmperne samlet og klar til at blive monteret. De forreste tog lidt længere tid pga. mangel på Mitsubishi værktøj (gaffel til at holde øverste fjederskål). Jeg har uploadet et billede af de nye samt et midlertidigt billede af KW delene. Jeg har ikke sat nye tårne på støddæmperne, da de nuværende intet fejler. Jeg har dog skiftet alle de gummibøsninger der sidder i/på dem og monteret nye stopklodser samt beskyttelsesmanchetter. Der er selvfølgelig også monteret nye bolte i toppen (fulgte med støddæmperne).

Vedhæftninger:
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder