Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Motoren går pludselig ud (afbrudt batteri)

Motoren går pludselig ud (afbrudt batteri) 14 år 7 måneder siden #3997

• Knightmare
  • Knightmare's profilbillede
Suk, flere problemer med min 2.4 GDI (2000).

Havde batteriet pillet af i går, da der skulle rodes med lidt ledninger.

Efter at have tilsluttet batteriet igen, kunne jeg konstatere, at motoren nu stod noget lavere i tomgang, samtidigt med, at det tog lidt tid inden at den langt om længe stabiliserede sig på ca. 800 rpm. Derefter gik motoren bare ud - helt spontant!

Jeg tændte for den igen, og den stod og kørte lidt op og ned, stallede hele tiden, hvorefter den kom op på 800 rmp efter lidt tid.

Det største problem er nu, at motoren hele tiden går ud når jeg kører. Hvis ikke jeg har den i gear næsten helt ind til jeg standser, så går motoren neæste 100% sikkert ud. Og hvis jeg kører over 2000 rpm og så sætter den i frigear, så falder nålen til 0 og motoren går ud (temmeligt farligt, da bremsetryk og servo ryger).

Er der noget der har nogen idé om, hvad det lige er der sker for mig? Hvordan kan et aftaget batteri skabe så mange problemer?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Er der ikke nogen bil-guruer, 14 år 7 måneder siden #24702

• Knightmare
Er der ikke nogen bil-guruer, der har lyst til at byde ind?

Er der evt. noget der ved, hvordan man selv kan justere tomgangen og/eller omdrejningstallet?

reset 14 år 7 måneder siden #24703

• Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Har du prøvet at pille den fra en halv time igen og så starte den igen UDEN at røre speederen og lade den stå i tomgang 20 min., mener jeg de plejer at gøre. . ellers ved jeg squ ikke lige. . . . :roll:

Speedex

En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!

Har prøvet at haft den pillet 14 år 7 måneder siden #24704

• Knightmare
Har prøvet at haft den pillet af igen, ja, men jeg har ikke ladet den stå noget tid uden at røre speederen - det prøver jeg lige asap!

Ak og ve, det gjorde desværre 14 år 7 måneder siden #24705

• Knightmare
Ak og ve, det gjorde desværre ikke nogen forskel.

Fatter ikke, hvordan et midlertidigt afbrudt batteri kan forårsage så meget kaos.

Et afbrudt batteri kan 14 år 7 måneder siden #24706

• Knightmare
Et afbrudt batteri kan angivelig nemt give efterfølgende dårlig motorgang ifølge Mitsubishi selv. Jeg har aldig oplevet det på andre biler, men jeg fik lige lynhurtigt justeret min motorgang med et elektrisk apparat af en eller anden slags, og bingo, nu kører den perfecto igen. Lige en heads-up til andre GDI kørerer, der har haft batteriet slået fra og nu døjer med dårlig motorgang ved tomgang.

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder