Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Tikkelyde Galant GTI 16V 91

Tikkelyde Galant GTI 16V 91 21 år 6 måneder siden #355

  • 's profilbillede
:cry: :cry: :cry: :cry:

Min ellers så velkørende Galant er pludselig begyndt at tikke i ventilerne eller rettere i en enkelt ventil. Er det

fordi den kører med forkert olie eller hwa ??????????????? Den er også begyndt at gå ujævnt i tomgang og det er

godtnok TRÆLS. MVH Mr.Miagi :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tikkelyde Galant GTI 16V 91 21 år 6 måneder siden #5861

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Skift olie og kom Swedol i olien eller Abcon- Blå m i

olien fås hos THansen og prøv at ressette styreboksen :D
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tikkelyde Galant GTI 16V 91 21 år 6 måneder siden #5862

  • 's profilbillede
:D :D :D Takker for rådet , det bliver udført

mandag efter fyraften. 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tikkelyde! 21 år 6 måneder siden #5863

  • 's profilbillede
Afhængigt af hvor mange kilometer din Galant

har gået er jeg tilbøjelig til at sige at det er ventilløfterne der er ved at ryge sig en tur! Hvis det er tilfældet

kan du ligeså godt spare pengene på Swedol og andre mirakelmidler for det er kun en meget kort og stakket frist! Prøv

at konsultere den nærmest Mitsu-forhandler og hør hvad deres mening er!

Jeg er ikke helt uerfaren i det

ventil-løfter lort som det nu en gang er på sådan en Galant. Det ville være skønt hvis de kunne nøjes med nogle

almindelige svagheder, men det skal desværre være dem der koster både arme og ben, og på de 5 Galanter jeg har haft

gennem tiden har jeg skiftet ventilløftere på 3 af dem - 2 8-ventilers og en enkelt GTI´er!

Når ventilløfterne

er tilpas dårlige, og tag endelig ikke fejl, for når de begynder går det endda rigtigt stærkt, så kvitterer bilen med

at køre dårligere og dårligere, og stå meget ujævnt i tomgang osv.! Glem snakken om at resette styrboks osv. for det

er så uhyre sjældent at den går ud af justering.

Det sidste man skal huske er at køre på den olie der

tilnærmelsesvis er anbefalet af Mitsubishi eller lever op til deres krav, samt at holde øje med oliestanden.

Oliestanden er alfa og omega for levetiden på løfterne, og en GTI kan godt tygge en god portion olie hvis man kan lide

at køre den lidt kvikt! Fabrikstolerancen er angivet til max. 1 liter pr. 1000 kilometer - min erfaring er at en GTI

snildt kan tygge 1 liter på 2000 km. så det er pinedød vigtigt at være opmærksom!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tikkelyde Galant GTI 16V 91 21 år 6 måneder siden #5864

  • 's profilbillede
:lol: :lol: :lol: :lol: Er det en besværlig/dyr

reparation og kan det svare sig den har alligevel spadseret 580,000 km.MVH Miagi :lol: :lol: :lol: :lol:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tikkelyde Galant GTI 16V 91 21 år 6 måneder siden #5865

  • 's profilbillede
:shock: :shock: :shock: :shock: Hej Ronin jeg kan

se at vi næsten er "naboer" og jeg er i AALBORG hver dag da jeg arbejder i Gistrup var der så en mulighed for at vi

kunne stikke hovederne sammen på et tidspunkt i en ikke al for fjern fremtid

?????????????????????????????????????????????????????? Min private email er som følger : Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

så kan vi jo udveksle tlf.numre og addresser . MVH Miagi. :P :P :P :P :P :P :P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder