Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI

omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 2 måneder siden #26461

• foppwin
  • foppwin's profilbillede
Hej

I weekenden kunne min Carisma 1,8 GDT fra 97 ikke starte da batteriet var dødt. Jeg fik startet den med dansk vejhjælp, og kørte 30 km til en Thansen der havde et batteri der passede. Efter jeg siftede batteriet, har jeg haft tomgangsproblemer. Hver gang jeg stopper ved et krys falder omdrejningerne til næsten 0. nogle gange sætter motoeren ud, mens den andre gange kører op på 700-1000 (normalt)

Jeg var forbi værkstedet som læste computeren af, og den meldte 0 fejl.

Hvad kan der være galt?

Håber i kan hjælpe mig inden jeg spilder for mange penge på værksteds undersøgelser.

tilllægsinfo:
Den har ikke været til service i 4-5 år.
For 10-15 dage siden hældte jeg 15-40 Olie på (hvilke jeg har kunne læse er en dårlig løsning.)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 2 måneder siden #26466

• geo10
  • geo10's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Modtagne TAK: 5
castrol 5-40 t hansen har olien ,

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 2 måneder siden #26468

• geo10
  • geo10's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Modtagne TAK: 5
5-30 er det .

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 2 måneder siden #26475

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Prøv at resette styreboksen af med minus polen på batteriet i et kvarter sæt den på igen start bilen og lad den gå i tomgang i et kvarter så tror jeg den virker igen
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 2 måneder siden #26479

• foppwin
  • foppwin's profilbillede
Den har kørt fint i dag. Den dykker stadig, men ikke så langt ned at den er ved at dø. Hvad er det der gør at det til virke at koble strømen fra og derefter køre tomgang i 15 min?

En spøjs ting er at i bilen første 10 år kørte jeg ca. 7,2km/L, det steg til 8,2 for et par år siden. Efter jeg skiftede batteri, så ligger jeg på 7,5 til gængæld, så kan jeg mærke at den ved 80 kmt og ca. 2.200 omdregninger "hugger" i motorgangen.

Har alle "Gør det selv" værksteder en affaldstønde til spildolie, har overvejet at selv skifte olien og luftfiltret?

Tak for responsen - elsker aktive forums :)

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 2 måneder siden #26481

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Det med at resette styreboksen er lige som når man genstarter sin hjemme computer at den nogle gange mangler nogle programmer styreboksen kan gemme på en fejlkode og den forsvinder når batteri polen har været taget af

Jeg syntes ikke det er meget den kører på literen,lyser din motor lampe nogen gange for det kunne tyde på en dårlig lambdasonde
eller luftfilter

Jeg vil tro du godt kan komme af med din olie på et gør det selv værksted ellers må du hælde det tilbage på dunken of aflevere det nærmeste genbrugstation :)
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder