Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 2 måneder siden #26484

• Mitsu-Man
  • Mitsu-Man's profilbillede
Jeg havde samme problem med min Galant 2,4 GDI noget tid tilbage. Efter at den havde været koblet af batteriet i noget tid gik der helt ged i tomgangen. Jeg ringede til et par lokale værksted, der aldrig havde hørt om nogle fortilfælde, så jeg kørte til Mitsu-værkstedet i middelfart, hvor de fiksede det ved at koble noget elektronik på motoren. Forklaringen var, at det var noget der en sjælden gang imellem skete med GDI modellerne.

De GDI'er er lidt specielle (på godt og ondt) som alle der har haft én nok vil skrive under på.

Noget helt andet er, at du burde kunne køre meget længere end 8 km/l - meget, meget længere. Ved konservativ landevejskørsel i sommermånederne kunne jeg køre over 14 km/l med min 2,4 GDI.

Selv min Galant 2,5 V6 kører omkring 10-11 km/l selv om det fryser -15 grader udenfor for tiden.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 2 måneder siden #26486

• Jensen2day
  • Jensen2day's profilbillede
Jeg har også en Carisma, der gør det samme, jeg har reset den flere gang. Hvad gav du for sådanne en omgang hos mitsubishi i Middelfart????

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 2 måneder siden #26487

• foppwin
  • foppwin's profilbillede
Ja, det er da en omgang vås det jeg skriver. Vi snakker 7,2 L/100km - sådan cirka 12,5

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 1 måned siden #26546

• foppwin
  • foppwin's profilbillede
Jeg oplever stadig at den sætte ud, men ikke i et omgang der til fare. Nu er det som reglen hver 3-4 dag, når jeg er kørt over i netto (500meter), og så skal ud igen. Så kan den godt dø, når jeg har bakket ud, og skal sætte den i første.

Jeg har oplevet at jeg godt kan slukke for AC, så springer omdregningstælleren op.

Jeg skal nok holde jer opderet, hvis andre får/har tilsvarende problemer.

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 1 måned siden #26591

• Mitsu-Man
  • Mitsu-Man's profilbillede
Lidt sent svar, men...

Jeg husker jeg gav 300 et eller andet kroner for at få det fikset elektronisk i Middelfart.

Var nød til at slå batteriet fra senere hen også, og da gjorde det ikke noget ved tomgangen efterfølgende.

De GDI'er er lidt underlige.

Sv: omgangsproblemer efter batteriskift Crisma 1,8GDI 13 år 1 måned siden #26600

• Dennermaijn
  • Dennermaijn's profilbillede
Når du har haft strømmen af en GDI skal du som tommelfinger regel ALTID rense gasspjældet og etalicere det (dvs tænding på og fra med det samme så kan man høre spjældet står og klikker) :)
Tid til at oprette siden: 0.143 sekunder