Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Åbent for alle - Også for ikke medlemmer.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 45 dage.

EMNE: Mitsubishi Galant. Galskab eller god ide?

Ok, men det kræver vel så 14 år 10 måneder siden #24289

• Carmark
  • Carmark's profilbillede
Ok, men det kræver vel så også at man selv kan lave det? Vil et værksted acceptere at man selv kommer med delene?

Jeg talte med en tekniker fra Mitsubitshi's hovednummer som hed Per, en virkelig flink fyr. Han mente at det var et problem hvis service ikke var 100% overholdt eftersom motoren på galant er ekstrem følsom og det derfor er meget vigtig at man får skiftet olie. Mener I også det er et no-go så? Han mente ihvertfald at såfremt service ikke var overholdt 100% skulle der være en meget stor reduktion i prisen. Er der nogle tegn der kan indikere når der evt. kan være nogle problemer med motoren pga. manglende olie skift?

Han fortalte mig også om tik-lyde pga. ventilløftere(mener jeg det var, eller var det tændrør?) som jeg skulle være opmærksom på når man stopper bilen, for DET kunne blive dyrt. Fik egentlig det indtryk han mente jeg skulle gå efter fire cylinderen i stedet.

Generelt sagde folk det er en god bil så længe den bliver behandlet ordentlig, men det ved man jo aldrig med sikkerhed når man køber brugt.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Det med at medbringe egne 14 år 10 måneder siden #24290

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det med at medbringe egne dele, det godtager de ikke altid. Hvis du dukker op med originaldele, så plejer de at ordne det for dig. Hvis du derimod ikke gør, så plejer de ikke at ville gøre det. Det er lidt forskelligt og jeg ved faktisk ikke, om Mitsubishi tillader, at deres værksteder monterer uoriginale dele, som kunden selv har medbragt.

Det er rigtigt at 14 år 10 måneder siden #24291

Det er rigtigt at ventilløfterne godt kan "klæbre" lidt på v6 er , men selv om de er skiftet kan du evt. køre de "snakker lidt" . jeg har fået skiftet alle 24 løftere og de "snakker også lidt " selv om jeg skifter olie for hvert 8500km. tændrør skal skiftes v.100000km og jeg giver ca 1000 for org.

Det er vel egentlig meget 14 år 10 måneder siden #24292

• darupe
  • darupe's profilbillede
Det er vel egentlig meget normalt, at ventilerne kan høres? Jeg kan nu også godt høre dem i min Carisma, men ikke mere end jeg kan høre det i alle andre biler. En Hyundai med V6 motor giver også lidt støj fra ventilerne. Det kan vist ikke helt undgås, men nogle larmer selvfølgelig nok mere end andre, især gamle ventiler sammenlignet med nye.

Ok, takker for kommentarene. 14 år 10 måneder siden #24293

• Carmark
  • Carmark's profilbillede
Ok, takker for kommentarene. Jeg overvejer lidt den her.

<a href="www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mit...V-4d_ID101800704.htm">www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mit...V-4d_ID101800704.htm</a>

Eneste problem er at der er et ikke ryger skilt på et af billederne, hvilket for en til at tænke Taxi. Hmmm

Fin bil til prisen tror ikke 14 år 10 måneder siden #24294

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Fin bil til prisen tror ikke det har været en taxi,

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder