Ret mig lige hvis det er helt forkert
En kondensator bliver skudt ind imellem batteri forstærker, den bliver under kørslen "ladet op" og sørger for
at din forstærker altid for de optimale antal volt, umiddelbart kan jeg ikke se at den burde gavne bilen om vinteren,
for det første aflader de stille og roligt med, for det andet kræver din starter en væsentligt større mængde ampere
end en kondensator kan give.
de fleste forstærkere arbejder idag optimalt ved ca 14.4v, de fleste biler lader
ca 13,5v (kan måles på batterien mens motoren kører), hvilket betyder at forstærkeren faktisk ikke får de volt den
kræver for at køre optimalt, så ved at montere en kondensator får man ikke et ekstra batteri, men derimod en stor
"elektrolyt" der spæder op fra 13,5v til 14,4v.
De kloge kan regne ud hvorvidt der er behov for en 0,5 farad
eller en 1.0 farad, mange af de kondensatorer der bliver lavet idag bliver forresten også leveret med et påmonteret
voltmeter, hvilket gør et voltmeter på batteripolen overflødeligt.