Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
InCarEntertainment - HiFi, men også ind/udvendig styling.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Nu er det begyndt at rykke......arr dog ?

Nu er det begyndt at rykke......arr dog ? 20 år 9 måneder siden #711

• 's profilbillede
Ups :D

kom der lige en basbox(2*200 watt- thansen side 16 ) på tilbud og den erhvervede jeg straks.Så fik jeg at høre, hvad

en bashøjtaler kan gøre... og jeg er ok tilfreds 8) dog døde mine 4" 3-vejs 160watts foran :( .
Hvad skal jeg gøre

?
Jeg har et anlæg på 4*45watt (pionner deh-1400 )og en basbox på 2*200watt. Der er kun plads til to 4" foran og

ikke mange muligheder for at indstallere flere højtalere. Jeg ved intet om den slags, men jeg har gjort mig nogle

tanker :Vil det være en forbedring med en mindre forstærker (X-Zound 240watt- thansen side 13) samt 2-vejs højtalere

foran ?(sikkert også fra thansen.)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nu er det begyndt at rykke......arr dog ? 20 år 9 måneder siden #7718

• 's profilbillede
nu kender jeg godt nok overhovedet ikke en vogn som

din indefra - men hvis vi antager at du p.t. kun har de 4" højtalere du snakker om og så bassboksen (hvad indeholder

sådan en, 2x10" subs eller sådan noget?) så ville jeg da gå efter et sæt kraftige 6x9 højtalere og alt efter hvordan

dine front højtalere sidder så prøve at finde nogen nye hvor der er en løs diskant med. Så man kan få diskanten enten

op i stolperne eller på instrument bordet et sted, få dem lidt tættere på øret.

Derudover, vil jeg anbefale dig

at gå efter nogen "rigtige" højtalere - Thansen er sikkert fine, men for forholdsvis få kroner mere kan man få langt

bedre lyd...prøv f.eks. at kigge på T-hansens Cervin-Wega udvalg, hvis du gerne vil handle der. De kan klare lidt af

hvert ;-) Og de slår ihvertfald igennem.

RE: 20 år 9 måneder siden #7719

• 's profilbillede
Hej Karla.

Først om fremmest er jeg enig

med Sw@mp vedr. 6x9, der er det muligt at få en del for sine penge, men hvis jeg ellers husker rigtigt så er der vist

ikke så mange steder hvor du kan montere et sæt 6x9!! vedr. dine 4" og en mulig forstærker, så find først ud af hvor

meget du ønsker at bruge på anlægget, i samme forbindelse skal du huske på at når du montere en forstærker så er det

en god ide med nogen ordentlige kabler, hvilket jo også koster.

Jeg ville i det mindste montere en lille

forstærker på basboksen og lade din headunit klare front og evt. baghøjtallere, de såkaldte 4x40watt som de fleste

headunit, ifølge fabrikanten, skulle kunne klare, er ikke meget til at spille 2 Stk 8" basenheder op, specielt fordi

de fleste headunits i dag i virkeligheden ikke er på meget mere end 12-14watt per kanal (til trods for at der måske

står "4x40")

En anden og noget dyrere løsning er at kaste dig over en lille 4 kanals forstærker, et

komponentsæt til forruden, bestående af et sæt gode 4", et sæt diskanter og et sæt delefiltre.

Vær dog

opmærksom på at der er en del begrænsninger i et sæt 4", personligt har jeg monteret et sæt MDS DA4R komponentsæt til

1600.- , men ligegyldigt hvor meget sælgeren roste dem, så er det stadig kun en 4".

Nu er det begyndt at rykke......arr dog ? 20 år 9 måneder siden #7720

• 's profilbillede
Hej i to.
Tak for rådet.
Mix snakker om at man

skal ha` en ide om hvor mange penge man vil ofre......ok det har jeg - ca.1000kr. mere (se det var jo ikke meget,hva

?)
så skal jeg købe nogle højtalere til 5-600 så skal det sgu`også være holdbart.
Venlig hilsen
KARLA.

Nu er det begyndt at rykke......arr dog ? 20 år 9 måneder siden #7721

• 's profilbillede
KARLA skrev:
Hej i to.
Tak for

rådet.
Mix snakker om at man skal ha` en ide om hvor mange penge man vil ofre......ok det har jeg - ca.1000kr. mere

(se det var jo ikke meget,hva ?)
så skal jeg købe nogle højtalere til 5-600 så skal det sgu`også være

holdbart.
Venlig hilsen
KARLA.

Så ville jeg nok kigge mig om efter en brugt forstærker

(til subben)og et sæt gode 4", kig evt. på www.carsound.dk

Nu er det begyndt at rykke......arr dog ? 20 år 1 måned siden #7722

• 's profilbillede
Du kan jo ikke køre en sub over din radio med noget godt resultat.. Er du tonedøv siden du ikke kan høre når de foreste højtalere forvrænger og er ved at stå af?

Følg disse punkter hvis du kører med thansen.. (går udfra at du ikke har særligt mange penge)..

1. køb nye højtalere foran, og hiv subben ud af din headunit.
2. Køb en forstærker i passende størelse.
3. Træk et strømkabel (Min. 16mm2) fra batterietspluspol til bagagerummet (der SKAL en sikring i mellem batteri og kabel) (husk at pille stelkablet på batteriet af når du gør dette!!!).
4. Find et punkt på karossen hvor du kan lave din stelforbindelse dette punkt skal være rengjort for optimal forbindelse.
5. Nu er det tid til at trække et signalkabel fra radioen til forstærker - dette gøres i modsatte side end du gjorde med strømkablerne!!! meget vigtigt!!!
6. Nu kobler du højtalere til forstærker samt signalkabel.
7. tilsidst sættes strømmen til!

PS styrekabel til on of på forstærkeren skal ligges i siden med strømkablerne!!
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder