Sigmac skrev:
jamen kun maling holder jo ikke, så vidt jeg ved, den er jo ikke modstans dyktig over for noget, heller ikke rust, det er derfor man lakere.
Men er det bare et sjovt skrot projekt, er det da ok med maling, så køb nogle billige spray dåser.
Du kan få en færdigblandet auto maling som er RIGELIGT modstandsdygtig over for hverdagens forhold, jeg gav 200,00 for 1 L ( special farve i firmaets kode ) og den tåler både acetone og vask og hvad der ellers kunne findes på.
Slib bilen med sandpapir korn 240 til du får gjort den mat, dvs at du sliber den øverste del af den gamle lak, rengør grundigt før du maler, med f. eks. fortynder og lad den tørre før du begynder at male, øv dig enten på et stykke karosseriplade ( eller en "vens" bil

) for at finde den rigtige afstand du skal sprøjte fra, det er også vigtigt at bruge den rigtige dysse i sprøjtepistolen, har købt en i harald nyborg til 350,00 den er jeg godt tilfreds med dog var dyssen ikke rigtig til den automaling jeg brugte så det blev ikke så pånt resultatet, det blev det derimod da jeg fik den rigtige størrelse dysse.
HUSK ! ! ! ! ! ! !
Lav små rust pletter med det samme, dæk alt af som du ikke kan afmontere, afmonter for ikke at få grimme kanter ved f. eks lygter, DÆK GODT AF DER HVOR DU MALER gulv arb. borde osv da det kan svine/støve
Har også prøvet at male førerhuset på en alukasse bil med spraydåse, brugte motip glossy black ( den med striber på ) det gav et godt resultat men den har også "indbygget" lak hvilket gør at man kun skal tænke på at male en gang, ved godt at der skal males flere gange for at det dækker, jeg ved at bilen stadig den dag i dag er sort dog er der blevet udført div rep af malingen den blev også malet helt tilbage i 1998 . . .
God vind med malingen.