Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
InCarEntertainment - HiFi, men også ind/udvendig styling.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Maling af bil

Maling af bil 18 år 4 måneder siden #1891

• 's profilbillede
Hej

Jeg har i et stykke tid overvejet at få malet min bil. Da jeg er en fattig studerende regner jeg med at gøre det selv(kender en der har prøvet det før :lol: ). Nu vil jeg bare høre om der er nogle der har nogle gode råd ang processen og materiale?

Hvilke type maling kan anbefales? Spraydåse eller med pistol? Hvor kan det købes osv?

Håber i kan nogle tricks :wink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Maling af bil 18 år 4 måneder siden #13966

• Sigmac
  • Sigmac's profilbillede
jeg kende ikke noget til det men står selv i samme situation, dog er jeg færdigudlært, men jeg regner med at købe en lille komprassor og et pistol, pris 2000 men ander ikke hvad malingen koster, jeg harfået afvide jeg skal købe 2 komponet autolak. og det skulle jeg nok købe hos auto lakeren sage ham jeg talte med.
Andet kan jeg ikke sige, men gæder mig til evt tips

Maling af bil 18 år 4 måneder siden #13967

• 's profilbillede
Min far har heldigvis pistol og pumpe.
Desuden nævnte han Baden Jensen for mig, som heldigvis ligger lokalt, så der hører jeg lige og kan lige holde dig informeret.

Maling af bil 18 år 4 måneder siden #13968

• 's profilbillede
Jeg var inde hos baden jensen igår, og fik en ca. pris på en galant..
Omkring 3000, for grunder metallak, og hærder

Maling af bil 18 år 4 måneder siden #13969

• 's profilbillede
Hej

Mig og en kammerat malede i sen sommeren en Volvo 240.

Billeder og sådan kan ses her http://www.duze.dk

Vi havde en lille kompressor, en sprøjtepistol, 5 liter matsort maling og 5 liter cellulosefortynder.

Vi gjorde det sådan at vi sleb bilen ned med sandpapir over det hele. Derefter støvede vi den af, og til sidst gav den en tur med fortynder. Nu så bilen ret kedelig ud. Vi blandede så lidt maling 30-40% fortynder og 60-70% maling. Derefter sprøjtede vi det på efter bedste evne. Resultatet blev rigtig godt. Desværre er matsort nemt at ridse i forhold til lak, som du nok vil give bilen. Det skal nok bare gøres på samme måde, som med malingen, med hærder måske?

Den kompressor vi havde var alt for lille til arbejdet, så vi gik i stå hele tiden, så en stor kompressor er at fortrække.

Malingen kostede 450 kr. mener jeg hos en lakere i Horsens. Fortynder koster nok ca. 150 kr.

Vi synes selv at resultatet blev rigtig godt alt taget i betragtning.

Men bare spørg hvis du har spørgsmål. :)

/Martin

Maling af bil 18 år 4 måneder siden #13970

• 's profilbillede
hahaha festligt :) Lækkert interiør også :D

Hmm hvor stor kompressor brugte i?

Og er det liter pris på malingen eller er det ialt :shock:
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder