Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Green filter - "omformer"

Green filter - "omformer" 20 år 1 måned siden #995

• 's profilbillede
Jeg overvejer meget kraftigt at sætte et greenfilter på bilen.

Det kræver dog en lille "omformer" som sider på selve luftkanalen (eller hva det nu lige kaldes, jeg er jo ikke ligefrem ekspert i det her :) ), og så montere man geenfilteret på her.

Nogen der ved om denne kan købes for menneske penge et sted, den pris jeg fik oplyst var noget der lign en 400 kr. Og det synes jeg er alt for mange penge, da man jo samtidig skal have filteret oven i prisen!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Green filter - "omformer" 20 år 1 måned siden #9146

• 's profilbillede
Uanset så kunne det være rart at hvide hvordan i har monteret det ?
Der må da være nogen der har monteret sådan en fætter på en galant før. :)

Fordi jeg har nu splittet luftfilter kassen ad, og har pillet en mellemstykke af jeg har tænkt på at få fremstillet et stykke mellemstykke dertil, hvor at filteret så skal monteres.

I kan se et par billeder her.
mellemstykke dims:
cyrix.dk/pub/Galant/mellemstykke_dims.jpg

motor haløj:
cyrix.dk/pub/Galant/luftfilter_kasse_splitted.jpg

Green filter - "omformer" 20 år 1 måned siden #9147

• 's profilbillede
Jeg har lige fået at vide at den lille boks er en luft tryks måller. I så fald, vil der ske noget ved at montere et greenfilter direkte på denne ?

Fordi der skulle jo helst ikke være noget der gik i stykker? :)

Green filter - "omformer" 20 år 1 måned siden #9148

• 's profilbillede
For god ordensskyld så har jeg snakket en smule med Nully! Jeg poster derfor hans svar her
Hej Lasse
Den sorte kasse du viser på billedet er en luftmængde måler, den er meget følsom og bliver styret af styreboksen

jeg har lavet det nummer for en i klubben der havde en Colt bullet også med Green filter der gik luftmængdemåleren i stykker og han skaffede så en ny fra en hugger, den satte vi så på men bilen kunne overhovedet ikke trække så vi måtte lave det om igen.

du kan godt prøve men lad være med at pille i nogen følere i luftmængde måleren for den tåler ikke ret meget

Jeg har åbent filter på min men der er luftmængde måleren inden i filtret det kan du se på mine billeder

det bedste er at få et filter der er så stort at måleren kan være inden i og så få lavet en flance der er magen til den på det originale filter

jeg tror du ville få mere glæde af et KN filter i den størelse så måleren kan være inden i og få lavet en ny flance

KN filtret suger dobbelt så meget luft som Green filtret og prisen er den samme for samme størelse filter

(Det lader ikke til at jeg skal have ordentlig lyd i, lige foreløbig) :/ :(

billede... 20 år 1 måned siden #9149

• 's profilbillede
Var det muligt vi andre kunne se de billeder med måleren inde i filteret?

Green filter - "omformer" 20 år 1 måned siden #9150

• 's profilbillede
Nu tager jeg lige det her topic op igen!

Jeg opdagede lige at min kammerats Ford, også har sådanne en luftmassemåler, men havde bare sat den på lige efter, ligesom jeg havde tænkt mig, og det fungere fint !

Så det burde vel kunne lade sig gøre :?:
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder