Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: udskiftning af aut. gearolie

udskiftning af aut. gearolie 20 år 2 måneder siden #982

• 's profilbillede
Hej gutter, nogen der har erfaring med dette?

Jeg har fået fat i noget castrol TQ DEXRON 3, som skulle være helt eminent til automat-gear! ikke fordi den ikke kører godt nok´, men olien får jo en hel del tæsk i sådan en gearkasse...

Jeg tænker mest på fremgangsmåde, (varm aftapning) - (mængde) - (niveau) mm. jeg kan ikke lige se nogen niveau pind...

vh. sofuzz
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

udskiftning af aut. gearolie 20 år 2 måneder siden #9050

• 's profilbillede
Jer er ikke sikker på hvordan det er på en automat-gearkasse, men jeg har selv skiftet olie på min manuel-gearkasse.

Som du selv nævner, så er det smartest at tappe det gamle olie af mens det er varmt og løber nemt. På min bil sidder der en bundprop, som jeg bare skruede ud og så løber al olien ud.

Når al olien er løbet ud (bare lad den stå et godt stykke tid), sættes bundproppen i igen.

Ang. mængden af olie, så burde det stå i din manual.

Nu skal den nye olie så på og det gøres via påfyldningshullet, som på min sidder på siden af gearkassen. Det er en plastik prop, som kan skrues af med fingrene.

Da det ikke bare er til at hælde olien på gearkassen, købte jeg en oliepumpe i Biltema og pumpede olien ind 0.5L af gangen. Husk at bilen skal stå vandret, når du hælder olie på, for så kan du se, at der er nok olie på, når det begynder at løbe ud af påfyldningshullet.

Fingerskrue proppen skrues i igen og så er det overstået.

udskiftning af aut. gearolie 20 år 2 måneder siden #9051

• 's profilbillede
Der er et eller flere hints ved det! der står ikke hvor meget gearolie der skal i gearkassen i manualen, det er også noget med at den skal stå i drive, med håndbremsen trukket, sådan var det da jeg havde amerikaner bil...

udskiftning af aut. gearolie 20 år 2 måneder siden #9052

• 's profilbillede
Nå... er der ikke nogen der kender noget til dette???

kom nu gutter, der må da være nogen der kører aut.

udskiftning af aut. gearolie 20 år 2 måneder siden #9053

• 's profilbillede
Læst lige denne her, der er en ret så god beskrivelse af emnet, Webmaster Køre diesel, så måske du lige sku skrive en privat besked til ham :D

www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=2617

udskiftning af aut. gearolie 20 år 2 måneder siden #9054

• 's profilbillede
Ja - Ja... det er jo godtnok en automatgearkasse jeg snakker om! det handler linket ikke om...
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder