Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tilsodning

Tilsodning 20 år 5 måneder siden #8219

  • 's profilbillede
Jeg tror heller ikke tæsk er sagen.
Nej den skal

luftes godt ud som formanden omtaler det sagde de ihvert tilfælde på værstedet hvor min blev blatstet.

Jeg

kunne virkelig mærke forskel på min lige efter at vi havde været på ferie i tjekket og den var blevet luftet godt ud,

den kørte den som en drøm da vi kom hjem.
Men efter at den for det meste kun køre 2x5 km om dagen så trænger den

af og til at blive luftet så det prøver jeg og det hjælper.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tilsodning 20 år 5 måneder siden #8220

  • 's profilbillede
Jeg tror ikke, at motoren tager skade af 6000 o/min i

et par minutter, hvis den er gennemvarm og oliestand og tandrem er i orden, men det synes jeg nu ikke, at min bil skal

udsættes for. En del af tilsodningen sidder i indsugningsmanifolden hvor EGR ventilen recirkulerer udstødningsgassen

og det forsvinder vel næppe ved at køre med speederen i bund i par minutter.

Efter hvad jeg har læst om andres

problemer med GDI'en, så må jeg sige, at jeg har bemærkelsesværdigt få problemer med min. Jeg kører ikke på Shells

GDI olie, men dog altid fuldsyntetisk og skifter for hver 10.000 km. De eneste problemer jeg har er lidt ujævn tomgang

af og til og en sjælden gang hugger den under acceleration. Til gengæld kører den ca. 15 km/l :D , hvilket jeg er

ovenud tilfreds med. Morfarkørsel eller ej - efter en frisk tur til Jylland og tilbage igen havde jeg kørt 704 km

motorvejskørsel ved 110 - 130 km/t alt efter fartgrænserne :lol: plus lidt bykørsel og så kunne der lige presses 47

liter ned i tanken. Forbrugsmåleren sagde 6,1 l i gennemsnit altså 16,4 km/l, men den er altid lige lovlig

optimistisk.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tilsodning 20 år 2 måneder siden #8221

  • 's profilbillede
Update!

Kort efter min Carisma satte ud i gang

i mellem, var det tid til olieskift.(havde kørt 15.000km)

Jeg kørte med 5/40 og kunne så huske at hos Mitsu i

Flensborg anvender de 10/40. Da jeg ikke ville give de knap 1.000kr for den specielle Shell GDI Olie, besluttede jeg

mig for at prøve en 10/40.

Jeg købte desuden noget Liqui Moly additiv (HYDRAULIC LIFTER ADDITIVE) som skulle

dæmpe støjen fra ventilløfterne.

Dette har jeg nu kørt med i 2½ måned og kørt 5.500km.

Resultat:

Carisma'en har aldrig kørt bedre. :D
Den går ikke ud. De mærkelige ryk den havde er væk og

ventilløfterne siger heller ikke meget.

Jeg har derfor heller ikke ofret de 3.300kr på en gang rensning med

Carbon Blaster.

Så har du problemer med din GDI og køre med 5/40, så prøv med 10/40.

Mvh
Ricky
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.143 sekunder