Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: turbo på galanten - nogen der har prøvet?

turbo på galanten - nogen der har prøvet? 20 år 7 måneder siden #788

  • 's profilbillede
Jeg snakkede

for nogen tid siden med motorimport (mener jeg det var) som sagde at de havde et par "turbo sæt" liggende til min

vogn.
Efter hvad de sagde var det alle delene der skulle bruges til at konvertere 4g63 n/a til 4g63 turbo - alle

originale dele fra den rigtige 4g63 turbo motor.
Det var såmænd ikke så galt dyrt

Men har nogen af jer

tilfældigvis prøvet det her? Umiddelbart var min tanke at det da må gøre det noget nemmere når nu alle delene er

originale og derfor skulle passe perfekt?

snakkede mig en kammi om det og vores entusiastme fejler ikke noget,

vores mekaniske evner er derimod ikke tli det helt vilde...vi har da begge haft eftermonteret turbo biler før, men

aldrig noget vi selv har samlet 100%. Hvad tror i, er det helt tosset at give os i kast med det her så?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hey 20 år 7 måneder siden #8025

  • 's profilbillede
www.mitsubishi-klub.dk/medlemmer/galant/...emmer_galant_041.htm

Det er alt hvad jeg kan sige... Og det

var nemt. og det virker bare (For det meste) :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

turbo på galanten - nogen der har prøvet? 20 år 7 måneder siden #8026

  • 's profilbillede
ham har jeg så "selvfølgelig" 8) godt set hehe -

det holder jo max.
med 204hk ville jeg også lige præcis kunne følge kollegaens CRX med 211hk ... håber

jeg.

men når/hvis jeg nu stod med sådan et sæt - er motoren så "forberedt" til det, jeg mener, er det præcis

samme motor som turbo modellen mht. studser, tilslutninger og hvad har vi ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej igen 20 år 7 måneder siden #8027

  • 's profilbillede
Du skal lave en studs i dit bundkar til

olietilbageløb fra din turbo da det er det eneste der ikke er på din motor i forhold til den "berygtede" 4g63t motor

også kaldet vr-4. olie "indgangen" sidder på venstre side af dit topstykke når du står og kigger ned i motoren, mener

det er en 17" eller en 19" bolt der sidder i for at olien ikke løber ud.

Og så skal du selvfølgelig bruge

følgende ting for at det hele spiller max. :D

Turbo, intercooler, benzintryksregulator, trykrør, blowoff

ventil. større dyser. og diverse silicone slanger og for ikke at glemme et godt (dyrt) benzinfilter med stålslanger så

du er 100% sikker på at din bil får REN benzin. da du ellers kan få problemer med "turbo tøven" fordi den ikke kan

sætte benzin trykket højt nok i forhold til det turboen kræver.

Og husk for guds skyld ikke at køre højere tryk

end MAX 0.5 bar når din motor ikke bliver proppet med smedede stempler og anden krumtap osv. da du ellers risikerer at

få brændt hul i dine stempler pga for lille benzin mængde.

Og for at gøre det hele rigtigt. så bør du skifte

olie, oliefilter. vand, tændrør der er koldere NGK 9 f.eks og så prøv at finde nogen større tændkabler 8mm da du kan

risikere de bliver for varme når turboen trækker al kræften ud af din motor. for at være sikker på at det hele er nyt.

da du garanteret vil blive mere glad for det i længden.

Håber du har fået det hele på plads. for nu er jeg

godt nok træk :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hmm 20 år 7 måneder siden #8028

  • 's profilbillede
Der skulle så stå TRÆT... :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

turbo på galanten - nogen der har prøvet? 20 år 7 måneder siden #8029

  • 's profilbillede
Sådan der tjezz ;-) det er til at forholde sig til


hmm, der er vist sådan set ikke noget af det jeg ikke har rodet med før - udover benzintryk regulatoren, der

brugte jeg MF2 anlæg i min Carina...

Hvis man nu skiftet bilens ecu med den fra VR-4'eren der - ville det så

ikke være nok, selvfølgelig sammen med større dyser også??

Hvor meget tryk kører VR-4'eren med, bare sådan

for sammenligningens skyld ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder