Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: NU GIVER JEG SNART OP MED MIN GALANT 2.0 GTI 16 V

NU GIVER JEG SNART OP MED MIN GALANT 2.0 GTI 16 V 20 år 11 måneder siden #640

  • 's profilbillede
:twisted:
Nu har jeg skiftet Olie 5/40 med Abcon grøn adjektiv. Sat nyt Oliefilter i maskinen.
4 nye tændrør.

Nyt kabelsæt mellem tændspole og tændrør.
Haft Minus af batteriet i 15-20 min. Ladet bilen køre i tomgang 15 min.

Kørt en god lang tur MEN:
Både ved koldstart og pludselig ved varm motor mister den trækkraften og ryster som en

gal, kører vist nok på 2-3 cylindre. Pludselig holder det op, for bare at vende tilbage efter et par minutter. Check

Engine lampen begynder også at lyse.
Det eneste "unormale" der blev foretaget ved udskiftningen var at strømmen

blev taget fordi der skulle svejses lidt ved udstødningen.
Godt nok havde jeg liiidt af de samme problemer før

denne udskiftning, men jeg troede det hjalp at skifte tændrør og kabler. Men det blev MEEEEGET værre. Den er slet ikke

til at køre i nu. Tror også, eller jeg er næsten sikker på at den også nu er blevet utæt ved manifolden ved at køre på

2-3 cylindre, og nu skal den til syn...så hvad siger de til den ekstra støj fra manifold?? Men bare jeg kan få den til

at gå normalt med alle cylindre og fuld trækkraft så vil jeg være glad.
Det er en Galant GTI 2.0 16 V fra 92.


HJÆLP MIG MED NOGLE GODE RÅD:.. :evil: :evil: :evil:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

NU GIVER JEG SNART OP MED MIN GALANT 2.0 GTI 16 V 20 år 11 måneder siden #7396

  • 's profilbillede
Hej Ole

Sidder tændkablerne rigtigt og er der

100% kontakt til rørene?

Har du kontrolleret at Katalysatoren ikke er faldet sammen så den blokere for

udstødningsgassen?

Hvad med strømfordeler og fugt?? (det kan være et helvede hvis der er fugt i, da det ikke

forsvinder af sig selv.)

Levere tændspolen det den skal efter fabrikations data?

Synsfolk plejer at være

ret emsige hvis udstødning er utæt..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

NU GIVER JEG SNART OP MED MIN GALANT 2.0 GTI 16 V 20 år 11 måneder siden #7397

  • 's profilbillede
Hvad med at køre til mekanikeren. Det er godt nok den

nemme løsning, men de ved trods alt noget om det.

Det vil være sidste mulighed fra min side, men man må give

sig på et tidspunkt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tak.. 20 år 11 måneder siden #7398

  • 's profilbillede
Tak for de gode råd, men jeg har prøvet at være

hos den lokale Mitsu mek.
Her fik jeg bare den besked, at det var en " Fejlkode aflæsning 44 " som jeg måtte betale

985- for, samtidig med at der blev sagt at Strømfordeler og Powertransistor skulle skiftes til næsten 9000-kr.


derfor håbede jeg på at det hjalp, at der blev skiftet tændkabler og tændrør.
Men jeg har IKKE mere ventil støj

efter at der kom 5W40 olie på sammen med Abcon Grøn M. Al ventil støj er pist borte, selv med kold motor, bilen har

gået 308.000 km. Så det var positivt.
Men at den ikke længere går særlig godt er bare hamrende irreterende særlig

når fejlen ikke var SÅ slem før denne udskiftning.
Men er det en Grundjustering der skal til??
Gode råd modtages

stadig inden den kommer på værksted.
Hilsen
Ole
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

NU GIVER JEG SNART OP MED MIN GALANT 2.0 GTI 16 V 20 år 11 måneder siden #7399

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Ja det er ikke nemt :twisted: men som Ginzu siger

katten kan være faldet sammen
det kunne være at tændningen står forkert så ville den gå på tre cylindre og hakke i

det så prøv at få den stillet 8)
Det kunne også være din Lambdasonde der er defekt men det plejer ikke at vise

sig som om den går på tre cylindre så plejer den at gå dårligt i tomgang og have et dårligt benzinforbrug :roll:


Jeg syntes du skulle få stillet tændning først
Utæt mannifold for du en anmærkning for og er den meget utæt

skal du til omsyn så få den hellere lavet :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder