
Nu har jeg skiftet Olie 5/40 med Abcon grøn adjektiv. Sat nyt Oliefilter i maskinen.
4 nye tændrør.
Nyt kabelsæt mellem tændspole og tændrør.
Haft Minus af batteriet i 15-20 min. Ladet bilen køre i tomgang 15 min.
Kørt en god lang tur MEN:
Både ved koldstart og pludselig ved varm motor mister den trækkraften og ryster som en
gal, kører vist nok på 2-3 cylindre. Pludselig holder det op, for bare at vende tilbage efter et par minutter. Check
Engine lampen begynder også at lyse.
Det eneste "unormale" der blev foretaget ved udskiftningen var at strømmen
blev taget fordi der skulle svejses lidt ved udstødningen.
Godt nok havde jeg liiidt af de samme problemer før
denne udskiftning, men jeg troede det hjalp at skifte tændrør og kabler. Men det blev MEEEEGET værre. Den er slet ikke
til at køre i nu. Tror også, eller jeg er næsten sikker på at den også nu er blevet utæt ved manifolden ved at køre på
2-3 cylindre, og nu skal den til syn...så hvad siger de til den ekstra støj fra manifold?? Men bare jeg kan få den til
at gå normalt med alle cylindre og fuld trækkraft så vil jeg være glad.
Det er en Galant GTI 2.0 16 V fra 92.
SÅ
HJÆLP MIG MED NOGLE GODE RÅD:..