Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Usikker Tomgang

Usikker Tomgang 21 år 3 måneder siden #479

  • 's profilbillede
Hej
Nu har jeg (takket være "hints"

fra gruppen) fået galanten til at køre rimeligt igen. Det var strømfordelerdæksel og rotor.
Det har givet mig blod

på tanden til at få løst følgende problem.: Ved varm motor falder tomgangen til 5-600 omd/m bliver der et øjeblik og

stiger derefter til ca. 900 omd/m.
Det er blot det,; at i det øjeblik den kører 5-600 omd/m og som typisk er ved

gearskift er jeg ved at falde ud af bilen pga. rystelser.
Er der nogen erfaringer i gruppen.? :wink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Usikker Tomgang 21 år 3 måneder siden #6552

  • 's profilbillede
1.hvis du har haft batterriet af skal du lade bilen

stå i tomgang i ca 15-20 min uden at rører speederen
2.hvis du ikke har haft batteriet af skal du prøve at lave et

reset af styre computeren ved at tage minus polen af batteriet i ca 30 min når du så har sat den på igen skal du følge

punkt 1

håber det hjælper
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Usikker Tomgang 21 år 3 måneder siden #6553

  • 's profilbillede
Hejsa!

OJ har tidligere beskrevet en

"grundjustering" temmelig godt... Måske er det det som der skal til?
På dit spjældhus

(den som speederkablet er monteret på) tager du
slangen der går over til luftfilteret af.
Indvendig i

spjældhuset forneden er et hul, det skal du rense af
for sod (hullet skal have sin oprindelige størrelse)


Monter slangen for luftfilter igen.
Afmonter de to skruer som holder gaskablets yderkabel fast.
Sæt

tænding på bilen i min. 20 sek. (olielampe mv. lyser)
Aftag stikket på trinmotoren mens tændingen stadig er

aktiveret.
(trinmotoren sidder også på spjældhuset og stikker næsten lodret op)
Tag tændingen af bilen.


Skru tomgangs skruen mindst 4 omg. ud.
( tomgangsskruen er den der direkte aktiverer gasspjældet)
Start

bilen op
(hvis den ikke kan holde sig igang skruer du forstillerskruen indad
indtil den kan, forstiller skruen

sidder lige ved siden af tomgangsskruen
du kan se at den forskyder to plader for hinanden.
Juster tomgang til

850 omdr. (Præcis)
Skru tomgangsskruen indad indtil den hæver tomgangen og løsen
1/4 omg. (omhyggelig)


Stands motoren.
Monter stik for trinmotor.
Monter gaskablets to skruer.
Start motoren og bemærk at den

stiger til ca 1800 omdr. og bagefter
falder til ro ved 850 omdr.
Håber at du kan bruge forklaringen ellers

skriver du jo bare igen.
Venligst OJ
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Usikker tomgang 21 år 3 måneder siden #6554

  • 's profilbillede
Mange tak indtil nu. Jeg prøver. :roll:


Men jeg savner uddybning af placeringen af forstiller skruen og tomgangsskruen. :?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tomgamg 21 år 3 måneder siden #6555

  • 's profilbillede
Hej du gamle.
De 850 omd/min er elektronisk

reguleret, kan ikke stilles ifølge min reparations manual, så har problemer med tomgangen skal fejlen nok findes et

andet sted.
Mvh. Magnum
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Usikker Tomgang 21 år 3 måneder siden #6556

  • 's profilbillede
Hej du gamle :lol:
Begge skruer sidder omkring

gasspjældet, hvis du stikker dit hoved
henover ventildækselet, så sidder de bagved den i venstre side.
samme

sted som gaskablet er fastgjort.

Det er ikke at tomgangen er elektronisk styret, men grundjusteringen er


den der er afgørende for tomgang og hurtig tomgang.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder