Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: 4g92 turbo prjoekt

4g92 turbo prjoekt 22 år 1 måned siden #46

  • 's profilbillede
da jeg har planer om et lille turbo

projekt på min 4g92 motor ville jeg høre om der er nogen der har erfaring på området.
d kunne jo være rart at vide

hvis der var nogle specielle problemer ved netop turbo og denne motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4g92 turbo prjoekt 22 år 1 måned siden #4491

  • 's profilbillede
Der er absolut ingen problemer med at montere

turbo-Intercooler eller i det hele taget nogen form for tuning på en 4G92 motor. 4G92 er den absolut mest holdbare

motor Mitsubishi har produceret, ligger selv konstant og roder oppe mellem 6000-8000rpm. og lortet kører bare uden

probs. Snakker med flere i Australien som kører med omdr.begrænsning ved over 9000rpm. Også uden probs.
Desuden er

motoren også meget modtagelig for tuning især ændring af udstødningssystemet kan give op til 15hk(temmelig meget på

en 1,6L)

Hvad angår eftermontering af turbo så tåler motoren ca. 0,9 bar uden vitale ændringer(undtagelse af en

anelse sænket kompression) og da 0,1bar ca. svarer til 10% så kan du selv regne ud hvor du havner henne "HK mæssigt"

Der kan med andre stempler osv. nok hentes lige så meget effekt som i en EVO (280HK) i en bil på 1000kg NOT BAD!! :)

:) :)

MVH Lancerlot
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4g92 turbo prjoekt 22 år 1 måned siden #4492

  • 's profilbillede
hej lancerlot

ved du hvor holdbar en Lancer

92´(4g15 Tror jeg nok) 1,5 glxi er??? ang. tuning, turbo o.s.v??
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4g92 turbo prjoekt 22 år 1 måned siden #4493

  • 's profilbillede
Det er desværre nok end af de mindst holdbare mitsu

motorer :( Men stadig god for et ladetryk på omkring 0,4-05bar.
Så omkring 30-35 hk kan der jo nok hentes uden en

større ombygning.
Bare undlad tuning der involverer høje omdr.

Mvh Lancerlot
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.133 sekunder