Der er absolut ingen problemer med at montere
turbo-Intercooler eller i det hele taget nogen form for tuning på en 4G92 motor. 4G92 er den absolut mest holdbare
motor Mitsubishi har produceret, ligger selv konstant og roder oppe mellem 6000-8000rpm. og lortet kører bare uden
probs. Snakker med flere i Australien som kører med omdr.begrænsning ved over 9000rpm. Også uden probs.
Desuden er
motoren også meget modtagelig for tuning især ændring af udstødningssystemet kan give op til 15hk(temmelig meget på
en 1,6L)
Hvad angår eftermontering af turbo så tåler motoren ca. 0,9 bar uden vitale ændringer(undtagelse af en
anelse sænket kompression) og da 0,1bar ca. svarer til 10% så kan du selv regne ud hvor du havner henne "HK mæssigt"
Der kan med andre stempler osv. nok hentes lige så meget effekt som i en EVO (280HK) i en bil på 1000kg NOT BAD!!
MVH Lancerlot