Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: overfladerust

Sv: overfladerust 13 år 7 måneder siden #25749

• DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
I tænker måske på flyverust fra sneplovene eller?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: overfladerust 13 år 7 måneder siden #25754

• Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
De sidste 2 vintre har nu også været pænt hårde, så kan jo også have noget at sige

Mvh.
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!

Sv: overfladerust 12 år 8 måneder siden #27052

• Stratos
  • Stratos's profilbillede
Jeg bringer lige denne op igen for at komme med et tip. Jeg havde en hel del flyverust på min Colt fra '04 - vistnok efter vinteren '10. Det har ikke noget med bilens alder at gøre, men måske med lakkens modtagelighed for metalpartikler, og i høj grad hvor ofte man vasker bilen i løbet af vinteren :blush:

Jeg fandt en nem og billig kemisk løsning som hedder CarPro Iron X. Dengang kunne jeg ikke lige finde det i Danmark, men de havde det i en engelsk webshop. Nu er der tilsyneladende kommet flere varianter til, men den oprindelige virkede også fint.

Brugsanvisning: Spray direkte på eller brug en klud, lad sidde og virke 5 min, tør af igen. Den gennemsigtige væske reagerer med rust/jern-partikler og bliver rød, så man kan se hvornår der ikke er mere flyverust tilbage :) Der dukkede ubehageligt mange små røde prikker op efter rustpartikler som jeg ikke havde set. Derefter skyndte jeg mig at vaske og vokse bilen. Undgå at lade væsken løbe ind under lister o.lign., dér kan den sidde og nedbryde spændende ting!
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder